طرح‌های استان یزد در انتظار سفر رئیس جمهور

رئیس جمهور و هیئت دولت در روز‌های پنجشنبه و جمعه مهمان استان یزد هستند.

در سفر سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور به استان یزد قرار است طرح‌های مختلف عمرانی، بهداشتی، ورزشی و اقتصادی به بهره برداری برسد. مهمترین طرحی که قرار است با حضور رئیس جمهور کلید بخورد، انتقال آب دریا به کویر است تا مشکل کم آبی در این استان حل شود.

طرح انتقال آب از دریا به طول ۸۴۰ کیلومتر که ظرفیت انتقال ۲۰۰ میلیون مترمکعب آب به استان را دارد، ۱۵۰ هزار میلیارد تومان بودجه از محل حقوق دولتی معادن را به خود اختصاص داده است.

به گفته استاندار یزد، در طول ۴۴ سال گذشته، طرحی استانی با حجم سرمایه گذاری ۱۵۰ هزار میلیارد تومان در کشور وجود نداشته است.

با تاکید رئیس جمهور و معاون اول مقرر شد خط انتقال آب اجرا شده توسط چادرملو، گل گهر سیرجان و مس سرچشمه از محل خلیج فارس، با اتصالی به اصلی‌ترین مخزن آب یزد متصل شود.

طرح نهضت ملی مسکن هم در دومین سفر رئیسی به یزد مورد توجه قرار گرفته و بر این اساس قرار است عملیات آماده سازی طرح شهرک پردیس زندگی در مساحت ۳۷۷ هکتار آغاز شود.

منازل این شهرک در قطعات ۲۴۰ متری و به صورت ویلایی و سه خوابه خواهد بود. فضای اجتماع عمومی با محوریت مسجد، بازار سنتی و فضای سبز از ویژگی‌های این شهرک است.

عملیات آماده سازی این شهرک به صورت ویدیوکنفرانسی افتتاح می‌شود.

بیشتر بخوانید

افتتاح ۱۱ طرح انتقال و فوق توزیع برق در استان یزد

همچنین قرار است ۳۳۰ واحد در سطح استان افتتاح شود که رئیس جمهور در مراسم افتتاح ۱۳۰ واحد در مهریز حضور خواهد یافت.

آغاز عملیات آماده سازی ۱۷ هزار و ۶۰۰ واحد در سطح استان نیز به صورت ویدیوکنفرانسی انجام می‌گیرد.

یکی دیگر از طرح‌های مهم این سفر، احیای کارخانه آهن بافق است. به گفته معاون اجرایی رئیس جمهور، بخش احیای کارخانه آهن بافق با سرمایه‌گذاری بیش از ۱۱۰ میلیون یورو از سال ۸۶ آغاز شده، ولی روند بسیار کندی را طی می‌کرد، اما هم اکنون طرح به پایان رسیده که ظرفیت ۸۰۰ هزار تن به این مجموعه اضافه می‌شود و یک اتفاق بزرگ در حوزه تولید و اشتغال می‌افتد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار