مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی:

بیش از ۱۵۰ روستای خراسان جنوبی به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند

بهی گفت: از ابتدای دولت تا کنون بالغ بر ۱۵۰ روستای استان خراسان جنوبی به شبکه ملی اطلاعات متصل شده‌اند.

مصطفی بهی امروز در حاشیه بازدید از پروژه فیبر نوری مسیر نهبندان- شهداد که با حضور فرماندار شهرستان نهبندان صورت گرفت به خبرنگاران گفت: تاکنون استان خراسان جنوبی از ۱۲ مسیر جهت تأمین پهنای باند به ظرفیت‌های زیرساخت کشور و شبکه‌های ما در مخابراتی کشور متصل بوده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی افزود: با اجرای مسیر فیبر نوری نهبندان_شهداد که در شرکت ارتباطات زیر ساخت و اعتبارات ملی در دست اجرا است مسیر نهبندان با شهداد با اجرای فیبر نوری ۳۰۰ کیلومتر در دست اقدام است که با تلاش‌های صورت گرفته کل مسیر در استان خراسان جنوبی و کرمان فیبر گذاری آن انجام شده است.

بهی ادامه داد: مرکز زیر ساختی ارتباطات یکی در دهسلم نهبندان و یکی در گندم‌بریان استان کرمان در سال آینده به بهره برداری خواهد رسید که کل ظرفیت فیبر نوری زیرساخت در این مسیر در سال آینده به بهره برداری خواهد رسید و خراسان جنوبی منطبق بر این مسیر به پایداری ارتباطات بالاتر و پشتیبانی جدید به فیبر زیر ساخت دست پیدا خواهد کرد.

وی با بیان اینکه با تلاش‌هایی که در حوزه زیرساخت انجام شده است پن‌های پاند ورودی استان هم اکنون ۱۵۰ گیگابیت بر ثانیه است، گفت: و با اجرای این مسیر پایداری ارتباطات استان افزورده خواهد شد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی یکی از برنامه‌های مهم و ضروری دولت، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات را توسعه شبکه ملی اطلاعات به عنوان زیر ساخت فضای مجازی کشور عنوان کرد و افزود: با توسعه لایه‌های دسترسی ما شاهد توسعه شتابان شبکه ملی اطلاعات و ظرفیت‌های مبتنی بر آن از جمله خدمات الکترونیکی و ارائه خدمات دستگاه‌های اجرایی، توسعه کسب و کار‌ها و به نوعی ایجاد ظرفیت‌های اشتغالزایی خواهیم بود.

وی تصریح کرد: با برنامه ریزی‌های انجام شده در حوزه مخابراتی و لایه دسترسی از ابتدای دولت تا کنون بالغ بر ۱۵۰ روستای استان خراسان جنوبی به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند.

بهی ادامه داد: در این حوزه و در دسترسی روستاها؛ بالغ بر ۱۸۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات طرح توسعه ارتباطات روستایی وزارت فناوری اطلاعات سرمایه گذاری شده و در یک برنامه یک ساله مابقی روستا‌های بیش از ۲۰ خانوار استان که دسترسی به شبکه ملی اطلاعات ندارند در برنامه اتصال قرار دارند و باقی مانده روستا‌ها تا پایان سال ۱۴۰۲ از این مهم بهره‌مند خواهند شد.

برچسب ها: اینترنت ، فیبر نوری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار