یک نشریه آمریکایی و ارتش اوکراین کشته شدن سربازان این کشور در حمله موشکی روسیه را رد کردند.

خبرگزاری رویترز ساعاتی پس از بیانیه وزارت دفاع روسیه مبنی بر کشته شدن ۶۰۰ نظامی اوکراین در شرق این کشور در جریان یک حمله موشکی در گزارشی بنابر مشاهدات یک شاهد عینی این خبر را رد و ادعا کرد که هیچ آثاری از جانباختن افراد یا خراب شدن ساختمان در این محل مشاهده نشده است.

خبرنگاران رویترز از دو خوابگاه دانشجویی که وزارت دفاع روسیه اعلام کرد در حمله موشکی آسیب دیده و سربازان اوکراینی در آن کشته شدند بازدید کرده و خبر دادند که هیچ کشته و خسارتی در این محل‌ها نبوده است. به ادعای این شاهدان عینی هیچ آسیب جدی یا نشانه‌ای از برخورد مستقیم موشک با این ساختمان‌ها نبود و دلیلی بر استقرار سرباز‌های اوکراینی یا آثاری از خون و جسد افرادی که کشته شده باشند هم یافت نشد.

بخشی از پنجره‌های یکی از پناهگاه‌ها آسیب جدی دیده است، اما پناهگاهی که وزارت دفاع روسیه نام آن را شماره ۲۸ عنوان کرده بود دست نخورده باقی مانده است.

مقامات کی‌یف به سرعت به رویترز پاسخی ندادند، اما شهردار کراماتورسک پیشتر گفته بود که هیچ جانباخته‌ای گزارش نشده است. اندکی بعد ارتش اوکراین در بیانیه‌ای اعلام کرد که این «پروپاگاندای روسیه» و خبری کذب است.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرده بود که حمله موشکی امروز را در تلافی حمله اخیری انجام داده که اوکراین به مواضع روسیه در دونتسک داشته است. مقام‌های روسیه می‌گویند در جریان حمله اوکراین هفته گذشته ۶ نفرکشته و ۳۷ نفر زخمی شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار