رئیس‌جمهور برزیل اعلام کرد از عوامل حمله به ساختمان کنگره ملی این کشور تحقیق به عمل خواهد آمد و به شدت با آنان برخورد خواهد شد.

«لولا داسیلوا» رئیس‌جمهور برزیل در واکنش به حمله هواداران «ژائیر بولسونارو» رئیس‌جمهور سابق این کشور که از او به نام ترامپ برزیل هم نام برده می‌شود، به ساختمان کنگره ملی این اقدامات را وحشیانه خواند.

به گزارش الجزیره، «لولا داسیلوا» تأکید کرد: «به شدت عوامل حمله به ساختمان کنگره ملی را مجازات خواهیم کرد. از کسانی که در تحرکات ضد دموکراتیک شرکت کرده‌اند تحقیق خواهیم کرد و آن‌ها را مورد بازخواست قرار خواهیم داد.»

وی افزود: «آنچه امروز (یکشنبه) اتفاق افتاد، حمله مستقیم به قانون و دموکراسی است. ما معتقدیم که کمبودهای امنیتی در برزیل وجود دارد. دستور مداخله نیرو‌های امنیتی برای کنترل اوضاع را صادر کرده‌ام. ما قبلاً درباره شورش‌هایی مانند آنچه در پایتخت روی داد، هشدار داده‌ایم.»

بر اساس ویدئویی که رویترز از گروه‌های مرتبط با بولسونارو و همچنین فیلم‌های پخش‌کننده‌های محلی، هوادران «ژائیر بولسونارو» رئیس‌جمهور پیشین برزیل روز گذشته (یک‌شنبه) ۳ ساختمان در «برزیلیا» پایتخت این کشور را محاصره امنیتی کردند.

در حالی که «لولا داسیلوا» رئیس‌جمهور کنونی برزیل، اکنون در سفری به ایالت سائوپائولو رفته است، آن‌ها همچنین به کاخ «پلانالتو» که محل کار رسمی رئیس‌جمهور برزیل هست، نیز حمله کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار