صادرات غیر نفتی استان قزوین از ۴۹۴ میلیون دلار عبور کرد

معاون بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت قزوین گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۷۷۸ هزار تن کالا به ارزش ۴۹۴ میلیون دلار از استان به خارج از کشور صادر شده است.

 مجید برزگر معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت استان گفت: صادرات غیر نفتی استان قزوین در ۹ ماهه سال جاری ۷۷۸ هزار تن به ارزش ۴۹۴ میلیون دلار بوده است.

وی بیان کرد: عمده محصولات صادراتی استان شامل میلگرد، مفتول سیمی، روغن پایه، ظروف شیشه‌ای به کشور‌های عراق، ترکیه، افغانستان، پاکستان و امارات بوده است.

برزگر تصریح کرد: در راستای تحقق دیپلماسی عمومی اقداماتی از جمله حضور در مراسم روز ملی کره جنوبی، در سفارت آن کشور در تهران برگزار شد و جلسه با سفیر صربستان در محل سفارتو تشکیل کمیته مشترک ایران و صربستان در اتاق ایران تدارک دیده شد.

وی یادآورشد: استقرار دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در قزوین، هماهنگی با دادستان برای استقرار دادگاه ویژه امور تجاری بین الملل، هماهنگی جهت استقرار دفتر پلیس امنیت اقتصادی و اینترپل در اتاق بازرگانی قزوین، ایجاد دبیرخانه مسئولان اقتصادی سفارت خانه‌های ایران در اتاق بازرگانی و استقرار کارگزاری صندوق ضمنات صادرات ایران در اتاق از کار‌هایی است که به روان سازی امور تجاری کمک کرده است.

برزگر اظهارداشت: همچنین تهیه گزارش‌های تجاری، بررسی وضعیت تجارت مهمترین کالا‌های صادراتی ایران در سطح بین الملل، تحلیل بازار‌های جهانی برای شناسایی کالا‌های تقاضا محور و تعیین فرصت‌های صادراتی و بررسی وضعیت تجارت ایران به صورت مقطعی به لحاظ کالا و روند تجارت و تهیه بانک اطلاعاتی از تولیدکنندگان داخلی و خارجی از کار‌های مهم انجام شده است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار