آمادگی بنادر هرمزگان برای استقبال از مسافران و گردشگران

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از آماده سازی ۳۹ فروند شناور برای ارائه خدمات به مسافران و گردشگران خبر داد.

حسین عباس نژاد گفت: با توجه به اینکه استان هرمزگان در نیمه دوم سال پذیرای میلیون‌ها مسافر و گردشگر از سراسر کشور است، در تلاش هستیم تا بهترین خدمات و امکانات را برای پذیرایی از مسافران و گردشگران مهیا کنیم.

عباس نژاد گفت: در همین راستا ۳۹ فروند شناور با ظرفیت ۴ هزار و ۲۰۰ صندلی برای خدمات رسانی مطلوب به مسافران و گردشگران در بنادر مرکز هرمزگان آماده شده است.

او گفت: این تعداد شناور، مسافران و گردشگران را در مسیر‌های دریایی بندرعباس به قشم و هرمز و بالعکس، قشم به هرمز و بالعکس، بندرعباس به بوموسی و لارک و بالعکس جابجا می‌کنند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با بیان اینکه دو روز در هفته شناور در مسیر بندرعباس-بوموسی و بالعکس رفت و آمد می‌کند، گفت: در حال حاضر ۱۶ فروند لندینگ‌کرافت نیز با ظرفیت ۷۲۰ دستگاه خودرو به صورت ۲۴ ساعته در مسیر بندر پل به لافت و بالعکس فعالیت می‌کنند.

عباس‌نژاد گفت: در غرب استان نیز ۱۰ فروند لندینگ‌کرافت در مسیر چارک به کیش و آفتاب به کیش و بالعکس فعال هستند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: گردشگران و مسافران در شرایط اضطرار می‌توانند با سامانه ۱۵۵۰ مرکز امداد و نجات دریایی و برای اطلاع از ساعت حرکت شناورها در مسیر‌های مرکز استان با شماره ۰۷۶۳۱۱۱ تماس بگیرند.

عباس‌نژاد به آماده سازی و ارتقای ایمنی شناور‌ها در طرح سفر‌های دریایی و گردشگری نیز اشاره کرد و گفت: در راستای خدمت‌رسانی و ایمن سازی سفر‌های دریایی، بازرسی از شناور‌های مسافری و خودروبر به طور مستمر در دستور کار بازرسان قرار دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.