رئیس گروه احیا و تعادل بخشی دشت‌های شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه از انسداد بیش از ۲۵۰ حلقه چاه غیرمجاز در استان در ۹ ماهه امسال خبر داد و پیش‌بینی کرد تا پایان سال به انسداد حدود ۴۰۰ حلقه چاه برسیم.

ایوب ذائبی رئیس گروه احیا و تعادل بخشی دشت‌های شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه با بیان اینکه در ۹ ماهه امسال ۲۵۰ حلقه چاه غیرمجاز در استان مسدود شده، عمده چاه‌های انسدادی را مربوط به شهرستان کرمانشاه اعلام کرد.

وی گفت: برا اساس میزان آبدهی و اراضی تحت پوشش این چاه‌ها، انسداد این تعداد چاه غیرمجاز صرفه‌جویی پنج میلیون مترکعبی در مصرف آب را به همراه داشته است.

رئیس گروه احیا و تعادل بخشی دشت‌های شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه با بیان اینکه اولویت اصلی برخورد با چاه‌های غیرمجاز با چاه‌های نزدیک به منابع تامین آب شرب شهر‌های استان است، عنوان کرد: این اولویت را همچنان ادامه خواهیم داد.

ذائبی از روند مناسب انسداد چاه‌های غیرمجاز استان نیز یاد کرد و با بیان اینکه سال گذشته در مجموع ۲۲۲ حلقه چاه غیرمجاز در استان مسدود شد، گفت: در ۹ ماهه امسال ۲۵۰ حلقه چاه را مسدود کرده‌ایم.

وی با اشاره به پیش‌بینی انسداد ۴۰۰ حلقه چاه غیرمجاز در استان کرمانشاه در سال جاری، یادآور شد: امیدواریم به هدف‌گذاری انسداد ۴۰۰ حلقه چاه غیرمجاز نزدیک شویم که البته این امر نیازمند تامین اعتبار و همکاری سایر بخش‌ها است.

رئیس گروه احیا و تعادل بخشی دشت‌های شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه درباره تعداد چاه‌های غیرمجاز استان نیز اظهار کرد: این تعداد متغییر است، زیرا گاهی شاهد حفر چاه‌های جدید هستیم و برخی از چاه‌ها نیز به دلیل شرایط کم آبی دیگر امکان استفاده ندارند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.