مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت: یک هزار و ۳۰۰ متر از مسیر رودخانه روستای دهنو شهرستان کوهرنگ به صورت خشک چین ساحل سازی شد تا از فرسایش کناری مسیر و همچنین کنترل رسوب جلوگیری شود

اصغر احمدی گفت: این اقدام یک عملیات آبخیزداری محسوب می‌شود و آب رودخانه را مدیریت و هدایت می‌کند در عین حال منجر به حفظ وضعیت اراضی کشاورزی مجاور رودخانه نیز می‌شود چرا که طغیان رودخانه به اراضی و قلمستان‌های مجاور آسیب می‌زند که با این کار کنترل می‌شود.

وی با بیان اینکه با این اقدام مردم طعم خدمتگزاری مسئولان را می‌چشند بیان داشت: این اقدام با اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد یا در دوطرف رودخانه اجرا شد که در صورت تأمین اعتبار عملیات در ادامه مسیر نیز با هماهنگی شرکت آب منطقه اجرا می‌شود.


بیشتر بخوانید


مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گفت این پروژه با حجم عملیات خاکریزی و خاکبرداری ۲۱ هزار متر مکعب و عملیات سنگی گابیونی به حجم ۴۵۱ متر مکعب و خشکه چینی یا اسکله ریزی در دو طرف آبراهه به میزان۶۲۹۶ متر مکعب انجام شده است و همچنین جهت کنترل رسوب قبل ورود به مسیل با احداث دو سازه سنگی ملاتی به حجم ۴۶۰ متر مکعب نیز احداث شده است.

وی در ادامه گفت: با انجام این اقدام از تخریب اراضی کشاورزی حاشیه این مسیل جلوگیری و امکان عبور جریان آب با ۳۰ مترمکعب برثانیه وجود دارد.

احمدی در پایان گفت قبلاً مردم به صورت خیریه عملیات ساحل سازی را در سه منطقه استان انجام داده‌اند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار