مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر استان قزوین گفت: سویه جدید کرونا علاوه بر سردرد، گلودرد و بدن درد، تهوع و اسهال نیز به همراه دارد.

 بهزاد نجف‌پور مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر استان  گفت: در حال حاضر شهرستان‌های بوئین‌زهرا و تاکستان در وضعیت رنگ‌بندی زرد و چهار شهرستان دیگر یعنی قزوین، البرز، آبیک و آوج در وضعیت آبی قرار دارند.

وی ادامه داد: خوشبختانه طی روز‌های اخیر فوتی کرونایی در استان نداشته‌ایم، اما به‌دلیل ورود سویه جدید به کشور و سرعت انتقال بالای آن، انتظار داریم استان ما نیز به‌زودی درگیر این سویه شود.

این مسئول اضافه کرد: خوشبختانه تاکنون تأییدی از سوی وزارت بهداشت مبنی بر ورود سویه جدید به استان قزوین نداشته‌ایم، تنها موارد اعلامی همان سه موردی بود که در سطح کشور اعلام شد که به سویه جدید مبتلا شده‌اند.

نجف‌پور گفت: سویه جدید علاوه بر سردرد، گلودرد و بدن درد، تهوع و اسهال را نیز به همراه دارد، یعنی علائم گوارشی از جمله علائم مخصوص این سویه هستند.

وی ادامه داد: در حال حاضر در استان قزوین وضعیت نگران‌کننده‌ای نداریم و مورد‌های جدید با شیب بسیار ملایم افزایشی هستند، اما نباید خیال ما از این بابت آسوده باشد، زیرا وضعیت کاملاً شکننده است.

 مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر گفت: استفاده از ماسک، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و اجتناب از تردد در اماکن شلوغ از دیگر توصیه‌های ما در شرایط فعلی است.

نجف‌پور بیان کرد: تمامی مراکز جامع خدمات سلامت در سطح استان دارای واکسن کرونا بوده و آمادگی تزریق آن را به متقاضیان دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.