رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین از برگزاری مانور بزرگ امداد و نجات واطفای حریق در برج‌های مسکونی مهستان قزوین خبر داد.

موسی خانی، رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین گفت: مانور امداد و نجات و اطفای حریق ۱۷ دی ماه به منظور هماهنگی بیشتر برای امداد رسانی در زمان وقوع حوادث و تخلیه در شرایط اضطراری با حضور آتش نشانان، امدادگران فوریت‌های پزشکی، نیروی انتظامی، مدیریت ستاد بحران شهرداری قزوین، دستگاه‌های امدادی آب، برق وگاز برگزار شد.

موسی خانی اضافه کرد: در اجرای این مانور ۱۱ دستگاه خودروی اطفاء حریق و امداد نجات "شامل واحد‌های سبک، سنگین و پشتیبان، نردبان وبالابر" از هشت ایستگاه به همراه  ۵۰ نفر از آتش نشانان سازمان آتش نشانی حضور داشتند.

وی خاطرنشان کرد: اطفاء حریق در مجتمع مسکونی _تجاری مهستان واقع در جنب میدان سید نصرالله انجام شد، جستجوی طبقات و نجات مصدومان، شیلنگ کشی و آبرسانی به طبقات فوقانی، امدادرسانی به مصدومان حادثه، تخلیه دود در طبقات و اطفاء حریق مایعات قابل اشتعال از مراحل اجرای این مانور بود که با همکاری اهالی مجتمع مسکونی فوق و سازمان آتش نشانی برگزار گردید.

وی هدف از برگزاری این مانور را ارتقاء و ارزیابی، آمادگی پرسنل و ارزیابی تجهیزات سازمان و برج مذکور به جهت مقابله با حوادث در ساختمان‌های بلند مرتبه و هماهنگی بین دستگاه‌های امدادی وخدمات رسان بود.

گفتنی است شهر قزوین با ۶۲۱ هزار ۸۰۰ نفر جمعیت و چهار منطقه شهرداری و ۱۰ ایستگاه فعال می‌باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار