معاون بهبود تولیدات دامی جهادکشاورزی اصفهان:

روزانه بیش از ۴٠٠ تن تخم مرغ در استان اصفهان تولید می شود

معاون بهبود تولیدات دامی جهادکشاورزی استان اصفهان گفت:روزانه بیش از ۴٠٠ تن تخم مرغ در استان اصفهان در حال تولید شدن است در صورتی که کمتر از ٢٠٠ تن تخم مرغ مصرف می شود.

حسین ایراندوست گفت: روزانه بیش از ۴٠٠ تن تخم مرغ در استان در حال تولید شدن است در صورتی که کمتر از ٢٠٠ تن تخم مرغ در استان مصرف می‌شود و این ارقام نشان دهنده این است که بیش از دوبرابر نیاز استان تولید تخم مرغ داریم.

معاون بهبود تولیدات دامی جهادکشاورزی استان اصفهان عنوان کرد: گله‌های موجود در سالن‌های مرغداری‌های تخم گذار، گله‌های جوانی هستند که حتی تا چند ماه آینده نیز وضعیت تولید تخم مرغ در استان و کشور وضعیت بسیار مطمئنی بوده و نگرانی بابت آن نداریم.

ایراندوست بیان داشت: قیمت‌های اعلامی وزارت خانه برای مرغدار و درب مزرعه حداکثر ٣٩ هزار و ۵۰۰ تومان و برای مصرف کننده‌ای که تخم مرغ را شانه‌ای خریداری کند حداکثر کیلویی ۴٧ هزار و ٢٠٠ تومان است اگرچه در بازار با قیمت‌های پایین‌تر نیز عرضه می‌شود.
وضعیت گوشت مرغ در بازار 
او در بخش دیگری از صحبت‌های خود در مورد گوشت مرغ افزود: جوجه ریزی بسیار قابل توجهی چه در استان و چه در کشور داشتیم به اندازه‌ای که با فراوانی قابل توجهی از مرغ زنده در سالن‌های مرغداری‌ها مواجه شده ایم همچنین مرغی که به کشتارگاه‌ها ارسال می‌شود، فراوان است.

حسین ایراندوست تصریح کرد: فراوانی مرغ به اندازه‌ای است که قیمت مرغ در سطح تولید و بازار به شدت پایین آمد، از نظر ذخائر نیز به اندازه کافی ذخیره مرغ منجمد موجود است و از بابت گوشت مرغ نیز مشکلی وجود ندارد.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان اصفهان متذکر شد: اکنون که با مازاد مرغ مواجه هستیم به اتحادیه‌ها و کشتارگاه‌ها اعلام کردیم مجاز هستند مرغ مازاد را خریداری، منجمد یا صادر کنند و اگر لازم شد به بازار‌های هدف داخل یا خارج از کشور عرضه کنند که در این زمینه محدودیت و ممنوعیتی نداریم.

این مقام مسئول اشاره کرد: به قطعه بند‌ها گفته شده هر میزان مرغ که می‌خواهند خریداری، بسته بندی، مصرف، ذخیره و یا منجمد کرده و در این زمینه نیز محدودیتی نداریم، طبیعتا این شرایط برای مصرف کننده خوب است چرا که مرغ را بسیار کمتر از قیمت اعلام شده خریداری و ذخیره می‌کنند.

منبع:صاحب نیوز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.