مرگ ۴۰۶ گلستانی درجاده‌های گلستان /رفع نقاط حادثه خیز نیاز به تلاش مضاعف دارد

رئیس کل دادگستری گلستان گفت:رفع نقاط حادثه خیز در استان نیاز به تلاش مضاعف دارد و ایمن سازی این مناطق در داخل شهرها و جاده های استان رصد می شوند .

حیدر آسیابی امروز ۱۹ دی در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان با ابراز تاسف از آمار بالای حوادث ترافیکی در استان گفت: بر اساس اعلام پلیس و راهداری، بیشترین تصادفات استان و مرگ و میر‌های ناشی از آن، در ۱۵۳ نقطه حادثه خیز رخ می‌دهد که نیازمند ایمن سازی است.

او ادامه داد: متاسفانه بر اساس آنچه اعلام شده، تاکنون فقط ۱۸ نقطه از این مناطق ایمن سازی شده است که قابل قبول نیست.

او با تاکید بر این که نبود بودجه و امکانات، توجیه خوبی برای کُندی ایمن سازی این مناطق نیست گفت: از این پس دادگستری استان در قالب شورای پیشگیری از وقوع جرم، فرآیند ایمن سازی مناطق حادثه خیز در داخل شهر‌ها و جاده‌های استان را رصد و گزارش گیری می‌کند و در صورت کوتاهی مسئولان، درتشکیل پرونده ترک فعل برای مدیران تعلل نخواهیم کرد.

او افزود: در چند ماه گذشته اقدامات خوبی در حوزه روشنایی راه‌ها، خط کشی و آزادسازی حریم جاده‌ها انجام شده است، اما رفع نقاط حادثه خیز نیاز به تلاش مضاعف دارد.

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: نقاط حادثه خیز به تفکیک شهرستان‌ها مشخص شده و در نشست‌های بعدی مدیران متولی شهرستانی هم باید گزارش اقدامات خود، برای ایمن سازی این مناطق را ارائه کنند.

حسین زارعی مدیر کل پزشکی قانونی گلستان هم در جلسه امروز گفت: در ۹ ماهه امسال ۴۰۶ گلستانی در تصادفات جان باختند که ۳۶ درصد آن‌ها راکبان موتورسیکلت و ۲۳ درصد عابران پیاده بوده اند.

او گفت: ضربه به سر با ۴۶ درصد بیشترین علت مرگ و میر‌های تصادفات استان را تشکیل می‌دهد که نشان دهنده استفاده نکردن موتورسیکلت سواران از کلاه ایمنی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.