مدیرکل بحران استانداری خراسان رضوی مصرف بهینه انرژی را خواستار شد

مدیر کل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی گفت: با توجه به کاهش شدید دما و افزایش مصرف وسایل گرمایشی، از هدر رفت گرما در اماکن خودداری کنند.

محسن نجات مدیر کل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی گفت: تا پایان هفته با سامانه سرد زمستانی مواجه هستیم و انتظار این است که با تنظیم وسایل گرمایشی، دمای منازل، کارخانه ها، مدارس، مراکز اداری و تجاری در حد استاندارد معادل ۱۸ تا ۲۲ درجه سانتیگراد تعیین شود.

او افزود: به منظور جلوگیری از هدر رفت انرژی گرمایی، پوشش مناسب در و پنجره‌ها تامین شود و همچنین برای جلوگیری از یخ زدن لوله‌های آب، استفاده از ضد یخ در خودرو‌ها و ماشین آلات کشاورزی مورد توجه مردم قرار گیرد.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی از آمادگی کامل ستاد‌های شهرستانی این اداره کل خبر داد و ادامه داد: برای مقابله با شرایط بحرانی انبار‌های امدادی جمعیت هلال احمر در شهرستان‌های نیمه شرقی و شمالی دوباره شارژ شده است.

مردم در این هفته از سفر غیر ضروری پرهیز کنند

نجات بیان کرد: مردم در این هفته از سفر غیر ضروری پرهیز کنند و در صورت لزوم حین تردد در گردنه‌های سردسیر و برفگیر حتما از تجهیزات زمستانی مانند زنجیر چرخ و سوخت اضافه و لباس گرم و مواد غذایی کافی استفاده کنند.

او تصریح کرد: کشاورزان تمهیدات لازم را برای جلوگیری از خسارت و سرمازدگی محصولات کشاورزی به کار بندند و دمای گلخانه ها، مرغداری و دامداری‌ها را با استفاده از سیستم‌های گرمایی جایگزین تنظیم کنند.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی با بیان این که کوهنورداند در روز‌های آینده از صعود به ارتفاعات استان خودداری کنند تاکید کرد: احتمالا سرمای شدید هوا تا آخر هفته ادامه داشته باشد و دمای هوا در مشهد و بسیاری از شهر‌ها تا ۱۵ درجه زیر صفر برسد البته ممکن است در مناطق سردسیری مانند قوچان دما به منفی ۱۸ درجه سانتیگراد نیز برسد لذا با افزایش مصرف گاز طبیعی در استان رو به رو خواهیم بود و باید مصرف در این خصوص بهینه شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.