هیئت پارلمانی ایران در حاشیه سیزدهمین نشست مجمع عمومی مجالس آسیایی (APA)، با نمایندگان مجلس سنای پاکستان دیدار و گفتگو کرد.

غلامرضا نوری قزلجه، عضو گروه پارلمانی ایران در APA، در دیدار با انورالحق عضو پارلمانی پارلمان پاکستان با اشاره به اوضاع منطقه، نقش ایران و پاکستان را در تحولات افغانستان مهم خواند و بر ضرورت کاهش رنج مردم افغانستان به ویژه زنان تاکید کرد.

غلامرضا نوری قزلجه، از هیئت پارلمانی پاکستان خواست تا برای تشکیل دولت فراگیر در افغانستان که راهی برای کاهش مشکلات در این کشور است، تلاش مضاعف کند.

جلیل رحیمی جهان آبادی، عضو دیگر گروه پارلمانی ایران در APA، نقش کشور پاکستان را برای جهان اسلام و منطقه ارزشمند دانست و با اشاره به نزدیکی روابط فیمابین خاطرنشان کرد: ایران و پاکستان همکاری‌های فراوانی در حوزه‌های مختلف از جمله سیاسی، امنیتی و اقتصادی دارند.

رحیمی جهان آبادی در ادامه با اشاره به اوضاع منطقه گفت: باید کمک کنیم تا افغانستان از انزوا در مجامع بین المللی خارج شود.

وی افزود: انزوای افغانستان رشد داعش در این کشور را به دنبال خواهد داشت.

انورالحق عضو گروه پارلمانی مجلس سنای پاکستان با بیان شرایط موجود در افغانستان بر ضرورت وجود رویکرد واحد در منطقه برای حل مناقشات در افغانستان تاکید کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.