مالک فیسبوک می‌گوید محتوای مربوط به حمله به ساختمان‌های دولتی برزیل از شبکه‌های اجتماعی زیر نظر این شرکت حذف خواهد شد.

متا، شرکت مالک فیسبوک امروز (دوشنبه) اعلام کرد محتوای خشونت آمیز در راستای حمله به ساختمان‌های دولتی توسط تظاهرکنندگان برزیلی را حذف می‌کند.

به گزارش رویترز، سخنگوی متا گفت: «محتوایی را که از مردم می‌خواست اسلحه به دست بگیرند یا به کنگره، کاخ ریاست‌جمهوری و دیگر ساختمان‌های فدرال حمله کنند را حذف کردیم».

او گفت: «مطالبی از این دست را به‌عنوان نقض‌کننده قوانین به شمار می‌آوریم، به این معنی که محتوایی را که از این اقدامات حمایت یا تمجید می‌کند حذف می‌کنیم. ما فعالانه وضعیت را دنبال می‌کنیم و به حذف محتوایی که خط‌مشی‌های ما را نقض می‌کند ادامه خواهیم داد».

گفتنی است، از روز گذشته ده‌ها هزار نفر از حامیان ژایر بولسونارو، رئیس‌جمهور راست افراطی برزیل، شیشه‌های کاخ ریاست‌جمهوری را شکسته و اتاق‌های دادگاه عالی را در سه ساعت غارت کردند.

رئیس‌جمهور چپ‌گرا، لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا، پس از شکست بولسونارو در دور دوم انتخابات در اکتبر، اول ژانویه به قدرت رسید و به راست‌گراترین دولت برزیل در دهه‌های اخیر پایان داد. بولسونارو از پذیرفتن شکست خودداری کرده و برخی از حامیان او مدعی شدند که در انتخابات تقلب شده است. تا کنون مردم برای سازماندهی اعتراضات از رسانه‌های اجتماعی و پلتفرم‌های پیام رسان مثل توییتر، تلگرام، تیک‌تاک، یوتیوب و فیس بوک استفاده کرده‌اند.

پیش از این، در جریان تظاهرات حامیان ترامپ در ژانویه ۲۰۲۱، شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی به دلیل انجام ندادن اقدامات کافی مورد انتقاد قرار گرفتند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۶ ۱۹ دی ۱۴۰۱
متا فقط برای ایرانی ها ارزشی قائل نیست
آخرین اخبار