سخنگوی وزارت خارجه ایران در نشست خبری با خبرنگاران در مورد مسایل جاری در رابطه با افغانستان صحبت کرد.

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امورخارجه جمهوری اسلامی ایران امروز در نشست هفتگی خود با خبرنگاران پیرامون برخی گزارش ها و ادعاها در مورد تغییر سرپرستی سفارت افغانستان در تهران گفت: هیچ تحولی تاکنون در این ارتباط رخ نداده است و سفارت جمهوری اسلامی افغانستان کما فی السابق در جمهوری اسلامی ایران و در تهران فعال است و در همان چهارچوب(گذشته)، روابط و مناسبات میان این سفارت و وزارت خارجه برقرار است و تحول جدیدی در این رابطه رخ نداده است.

البته وی خاطرنشان کرد، این‌که جابجایی‌هایی در کادر دیپلماتیک صورت بگیرد، در چهارچوب‌های دیپلماتیک بررسی می شود و مبتنی بر وضعیت مناسبات میان دو کشور در این زمینه اقدام لازم صورت خواهد گرفت، اما در شرایط کنونی تغییری در این رابطه رخ نداده است.

پیش از این نیز گزارش‌های در مورد وضعیت سفارت افغانستان در تهران و تعیین سرپرست جدید برای سفارت افغانستان در تهران از سوی طالبان، مطرح شده بود.

حقابه ایران اولویت مذاکرات با مقامات طالبان است

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت خارجه ایران گفت: در ارتباط با هیرمند تلاش‌های جدی در ارتباط با تأمین و احقاق حقابه جمهوری اسلامی ایران از رودخانه هیرمند قبلا انجام شده است.

کنعانی گفت مقامات سرپرستی اداره افغانستان در این ارتباط اعلام کرده‌اند که مبتنی بر میزان آب‌های موجود بخشی از آب‌های مورد انتظار جمهوری اسلامی ایران را داده‌ایم این چیزی است که آنها مطرح می‌کنند.

سخنگوی وزارت امور خارجه بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران در این ارتباط همچنان به طور جدی این موضوع را دنبال می‌کند و جزو اولویت‌های مذاکره ما با مقامات افغانستانی و سرپرستی افغانستان است و به طور جدی دنبال خواهیم کرد.

وی گفت وزارت امور خارجه، اداره کل حقوقی و اداره امور مرزی ما در این ارتباط همکاری نزدیکی با جهاد ذیربط داخلی و وزارت نیرو ارتباط دارند و در نشست‌های تخصصی مشترک موضوع مطرح می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار