عملیات فریب ضدانقلاب با انتشار خبر دروغ حکم اعدام ۲ محکوم‌/ ماجرای بیماری محمد قبادلو چه بود؟

پس از انتشار شایعاتی با این ادعا که حکم اعدام محمد قبادلو و محمد بروغنی در آستانه اجراست، مشخص شد شایعه اجرای حکم اعدام این محکومان صحت نداشته است.

شب گذشته، شایعاتی در رسانه‌های ضدانقلاب و فضای مجازی منتشر شد با این ادعا که حکم اعدام محمد قبادلو و محمد بروغنی از محکومان اغتشاشات اخیر در آستانه اجرا ست؛ این خبرسازی رسانه‌های ضدانقلاب باعث شد تعداد قلیلی از جمله خانواده محمد قبادلو در مقابل زندان رجایی‌شهر تجمع کنند.

پس از انتشار این خبر و فضاسازی که شب گذشته صورت گرفت، مشخص شد شایعه اجرای حکم اعدام این محکومان صحت نداشته است، اما رسانه‌های ضدانقلاب، تلاش کردند از دروغی که خودشان منبع انتشارش بودند، دستاوردسازی کنند و عدم اجرای حکم را عقب‌نشینی از سوی دستگاه قضایی معرفی کردند.

این ادعا‌ها در حالی مطرح می‌شود که اساسا اجرای احکام این محکومان در این مقطع زمانی به دلیل پایان نیافتن تشریفات قانونی در دستور کار نبوده و انتشار خبر مورد اشاره صرفا یک عملیات فریب علیه خانواده محکومان بوده است.

در فیلمی که شب گذشته از مادر محمد قبادلو منتشر شد وی ادعای نادرست و عجیبی که پیش‌تر هم از سوی وکیل این فرد مطرح شده بود را تکرار کرد. مادر محکوم علیه قبادلو مدعی شد که شهید کرم‌پور در مکان دیگری به شهادت رسیده و فرزندش در شهادت وی دخیل نبوده است.

این ادعای عجیب در حالی مطرح می‌شود که بررسی‌های دقیق قضایی و شواهد و مدارک موجود در پرونده و اعترافات صریح محکوم علیه، وارد نمودن هرگونه خدشه‌ای بر این موضوع را بی اساس می‌کند.

محمد قبادلو خود به صورت صریح اعتراف کرده، سوار بر خودروی پیکان پدرش به سمت یگان موتوری نیروی انتظامی در شهر پرند هجوم برده و ماموران را زیر گرفته است.

شهادت شهود و بررسی تصاویر و فیلم‌های صحنه حادثه نیز همگی به طور شفاف همین مسئله را تایید می‌کنند. همچنین محمد قبادلو درهمان صحنه جرم و پس از توقف خودرو در حالی که موتور ماموران نیروی انتظامی زیر آن گیر کرده بود بازداشت شده است.

متهم نسبت به انجام اقدامات مجرمانه خود آگاهی داشته است

یکی دیگر از ابهاماتی که در ارتباط با این پرونده مطرح می‌شود و شب گذشته نیز از زبان مادر وی مجددا عنوان شد، مسئله بیماری محمد قبادلو است.

۱۹ آذرماه سال جاری بعد از بررسی‌های انجام شده در دادگاه انقلاب، جلسه رسیدگی به پرونده متهم در دادگاه کیفری یک استان تهران نیز با حضور متهم، شکات، تعدادی از شاهدان عینی حادثه، کارشناسان پزشکی قانونی، وکیل تعیینی قبادلو و همچنین والدین متهم برگزار شد.

در این جلسه موارد مختلفی مورد بررسی قضایی قرار گرفت. یکی از موضوعات بررسی شده بحث بیماری متهم بود که نمایندگان سازمان پزشکی قانونی کشور با حضور در جایگاه در این ارتباط توضیحات کاملی را ارائه کردند.

روانپزشک سازمان پزشکی قانونی در دادگاه با بیان اینکه روال فعالیت روانپزشکی پزشکی قانونی به این ترتیب است که معمولا زمانی که مراجعه‌کننده یا پرونده‌ای به آن ارجاع داده می‎شود در ابتدا از متهم یک شرح حال روانپزشکی اخذ می‌شود، اظهار کرد: در این شرح حال، اطلاعات اولیه، حادثه و سوابق درمانی را از طریق روانشناس، کسب می‌کنیم و در ادامه معاینات روانپزشکی بر روی مراجعه کننده انجام می‎شود.

وی افزود: معاینه روانپزشکی و شرح حال نکته اصلی در اظهار نظر کارشناسی روانپزشک است که در پرونده‎ها تشریح می‎شود. از آن جایی که روانپزشکی هیچگونه معاینه خاص و تستی ندارد، باید با معاینه‌‎ای که از شخص می‎گیریم در مورد رفتاری که انجام داده، اینکه آیا ماهیت آن رفتار را از قبل می‌دانسته و نسبت به عواقب آن رفتار و همچنین حرکت بعد از آن جرم آگاهی داشته است، نشانه هایی را دریافت‌کنیم که این نشانه‌‎ها به ما کمک می‎کند تا در خصوص وضعیت روانی شخص در زمان وقوع جرم، اظهار نظر کنیم.

روانپزشک سازمان پزشکی قانونی حاضر در جلسه دادگاه ادامه داد: متهم قبادلو به صورت کامل توضیح داد که واقعه به چه صورتی بوده است، اظهارات این شخص عنوان می‌کند که انگیزه مشخصی داشته و ماهیت جرم را می‌دانسته است.

وی افزود: متهم در شرح حال خود سوابقی از اختلال دو قطبی را ذکر می‌‎کند، اما واقعیت امر این است که متهم در شرح حال خود فقط دو نوبت ویزیت ذکر کرده است و آن‌ها را نیز اختلال دو قطبی عنوان می‌کند. همگان مستحضر هستیم و می‌دانیم که در واقعیت بیماری اختلال دو قطبی با یک بار و یا دو مرتبه انجام ویزیت برای فرد بیمار و پزشک مشخص نمی‌شود و احتمالا در آن نیاز به بستری‌های مکرری دارد.

روانپزشک سازمان پزشکی قانونی حاضر در جلسه دادگاه تصریح کرد: اگر متهم قبادلو بستری‌های مکرر و یا تشخیص بیماری نیز داشت، صرف تشخیص یک اختلال به این معنا نیست که شخص در تمام اوقات فاقد مسئولیت است.

وی افزود: در خصوص مسئولیت کیفری در مورد شیوه رفتار باید اطلاعات کسب کنیم و براساس آن نظر دهیم، در گزارشی که اعلام کردیم عنوان شد که متهم سوابقی از اختلالات خلقی را ذکر می‌کند، اما تشخیص ما بیشتر اختلالات شخصیتی بوده که باعث بروز رفتار‌های تکانشی شده و اقدام صورت گرفته را به صورت ناگهانی انجام داده است، اما از طرفی برای انجام آن اقدام انگیزه داشته و رفتار وی در خصوص عمل مجرمانه، هدف دار و قابل توجیح بوده است.

گفتنی است، بامداد ۳۱ شهریور ماه سال جاری با توجه به برخی التهابات در شهرستان پرند، ماموران یگان ویژه با حضور و استقرار در محل عملیاتی خود اقدام به ایجاد امنیت و جلوگیری از اقدامات خرابکارانه اغتشاشگران کردند.

پس از پایان ماموریت ماموران انتظامی یگان ویژه و در زمان بازگشت به مقر خود، محمد قبادلو همانطور که خودش عنوان کرده است، با نقشه قبلی، با خودرو پیکان و با سرعت حدود ۱۰۰ کیلومتر در ساعت به سمت یگان موتور سوار حمله ور می‌شود.

خودروی متهم پس از برخورد با موتور‌های یگان امداد متوقف می‌شود. در این حادثه فریدکرم پور افسر یگان ویژه به دلیل برخورد شدید با خودروی متهم به درجه رفیع شهادت نایل می‎شود و تعدادی از نیرو‌های یگان ویژه نیز آسیب جدی می‌بینند

قبادلو پس از ارتکاب جرم قصد فرار داشته، اما به دلیل قرار گرفتن یک دستگاه موتورسیکلت یگان امداد در زیر خودرو، موفق به این کار نمی‌شود.

متهم قبادلو براساس حکم اولیه دادگاه انقلاب به افساد فی‌الارض از طریق جنایت علیه تمامیت جسمانی افراد، تخریب و اقدام علیه امنیت ملی کشور که منجر به اخلال در نظم عمومی و ناامنی در کشور و وارد کردن خسارت به افراد و اموال عمومی شده متهم و به اعدام محکوم شد و حکم اعدام او نیز پس از بررسی‌های مجدد در دیوان عالی کشور مورد تایید قرار گرفته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۲ ۲۰ دی ۱۴۰۱
اعدام کنید این داعشی های وطنی رو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۷ ۲۰ دی ۱۴۰۱
از خانواده مقتول تقاضا کنید که ایشان را ببخشند نه به خاطر هیچ کس به خاطر خدا انشاالله که خانواده ی بزرگوار مقتول بخشش را در نظر بگیرند تا این جوان هم اعدام نشود و خانواده دیگری داغدارنشون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۲ ۲۰ دی ۱۴۰۱
اگر یکی از اعضای خانواده خودت رو می کشت باز هم این حرف رو می زدی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۵ ۲۰ دی ۱۴۰۱
عجب صبری خدا دارد،یعنی میشه بعداز ۱۴۰۰سال یکبار دیگه عدل خدا رو روی زمین ببینیم،شما که به آخرت اعتقادی ندارید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۲ ۲۰ دی ۱۴۰۱
آشوبگران را اعدام کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۶ ۲۰ دی ۱۴۰۱
این چطور روانیه که حساب شده و مستقیم مامور را زیر گرفته؟!!!!چرا قبلا با کسی درگیرنشده از این پرخاشها بکنه؟
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی
۱۱:۱۷ ۲۰ دی ۱۴۰۱
حکایت همون بچه ای داره که بامادرش می‌رفته مغازه میوه فروشی فقط موزمیخورده صاحب مغازه اعتراض میکنه که چراموز میخوری مادرش میگه بچه ست نمیدونه صاحب مغازه میگه اگه واقعا نمیدونه چرانمیره سراغ سیب زمینی وبادمجون. فلانی جریان ازاین قراره حالا که گیرافتاده میگن حال طبیعی نداشته
Iran (Islamic Republic of)
آیدین
۰۸:۳۸ ۲۰ دی ۱۴۰۱
اعدام و اعدام کنید این شرور و وطن فروش و جنایتکار هرچه سریعتر اعدامش کنید تا قیافه نحس و نجس این قاتل رو نبینیم از قیافش جنایت میباره لعنت به اون لقمه ای که این ملعون خورده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۷ ۲۰ دی ۱۴۰۱
خفه بمیر داعشی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۶ ۲۰ دی ۱۴۰۱
اگه پسرش مشکل داشته چرا فقط پلیس ها را زیر گرفته ویا چرا صبر کرده و علایم بیماری در وسط اغتشاشات با زیر گرفتن پلیس نمود پیدا کرده ؟؟؟؟؟؟
اگر خبطی کرده باید تاوانی را بپردازد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۰ ۲۰ دی ۱۴۰۱
سقوط از ارتفاع بوده بعد هم سگ گازش گرفته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۹ ۲۰ دی ۱۴۰۱
این کارها دست و پا زدنهای الکی است که مادر قبادلو دارد. مثل کسی که دارد غرق می شود و هرچه دست و پا می زند نتیجه عکس دارد. شواهد کافی از جرم این فرد وجود دارد وباید اعدام شود. اعدام حداقل مجازاتی هست که حق اوست.
Iran (Islamic Republic of)
مبارز
۱۹:۳۵ ۲۰ دی ۱۴۰۱
از کوزه همان برون تراود که در اوست
از یک زن پرهیزگار ، قاسم سلیمانی ، محسن ححجی ، احمد متوسلیان ، مصطفی چمران ، سید محمد حسینی بهشتی و ...
از یک بزه کار لجاره ، یک لجن زاده بوجود می آید ، رضا پالانی و توله هایش ، مسعود رجوی ، صدام ، شمر ، معاویه و یزید و ...
Iran (Islamic Republic of)
سهیل
۰۷:۳۴ ۲۰ دی ۱۴۰۱
اگر کسی دو چار اختلال مغزی است و. کنترل بر اعمال خودش ندارد ، باید پدر و مادر و سایر اولیاء او رفتارها و اعمال او را کنترل کنند او را در جامعه رها نکنند ، مردم چه گناهی دارند که نباید در خارج خانه و محل کار و رفت آمد امنیت داشته باشند ، هر لحظه امکان ارتکاب جرم از سوی اینگونه افراد وجود دارد بنابراین باید اینگونه افراد بشدت کنترل شوند در غیر این‌صورت هر کسی هر جنایتی را که بخواهد مرتکب می شود و بعد برای فرار از مجازات ادعای اختلال مغزی و ذهنی می کند در این میان حق عموم جامعه‌ چه می شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۱۶ ۲۰ دی ۱۴۰۱
وقتی میخواهند جای جلاد و شهید را عوض کنند
چند وقت پیش محمد قبادلو، فردی که با زیر گرفتن نیروهای یگان ویژه یکی از ماموران را به شهادت رسانده بود خود نامردش گفته به قصد کشت ماموران را زیر گرفتم. کمِ کم ۲۰ تا موتور بودن.
رسانه‌های ضدایرانی بدون اشاره به زیر گرفتن ماموران توسط محمد قبادلو، قبادلو را «بازداشت‌شده اعتراضات» نامیده‌اند.
مرگ بر این داعشی های کثیف
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۱۱ ۲۰ دی ۱۴۰۱
براندازهای لاشخورهمیشه آماده اند برای ماله کشی
قاتل شهید کرم‌پور: تحت تاثیر فضای مجازی بودم!
روانپزشکِ پزشکی قانونی: طبق گفته‌های متهم، او براساس تحریک فضای مجازی خشمگین شده و با ماشین نیروهای پلیس را زیر گرفته و فرار کرده و این نشان می‌دهد از این رفتار انگیزه مشخصی داشته و رفتارش هدف‌دار بوده و ماهیت جرم را می‌دانسته که فرار کرده است. علائم و شواهدی از اختلالات عمده در وضعیت روانی او نیز وجود ندارد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۰۶ ۲۰ دی ۱۴۰۱
محمد قبادلو در تحقیقات دادسرا گفته با برنامه‌ریزی قبلی ماموران پلیس را با خودرو زیر گرفته و اگر ۱۰ مامور دیگر هم همین الان بیایند آن‌ها را زیر می‌گیرد. او در مسیر انتقال به محل وقوع جنایت برای بازسازی صحنه جرم نیز در ماشین اعلام کرده که اصلا پشیمان نیست و اگر به عقب برگردد بازهم این کار را تکرار می‌کند!
عجب بیشرفیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۸ ۲۰ دی ۱۴۰۱
آقای اژه ای از خطاهای غلط این جوان یه جورایی گذشت کنید ازش با اعدام هیچی درست نمیشه یه جور دیگه مجازات کنید... به خاطر (شهید حاج قاسم)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۰ ۲۰ دی ۱۴۰۱
این شهید عزیز خانواده داره اونها باید نظر بدهند
Iran (Islamic Republic of)
مبارز
۱۹:۳۸ ۲۰ دی ۱۴۰۱
ای منافق رذل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۲ ۲۰ دی ۱۴۰۱
این افراد بعد از اینکه کلی آدم رو شهید و زخمی کردن،بعدش تازه پدر مادر پیدا میکنن معلوم نیست پدر مادر اینا تا قبل از زخمی کردن اینهمه آدم کجا بودن!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۷ ۲۰ دی ۱۴۰۱
بره به درک
منتظر خبر اعدام هستیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۰ ۱۹ دی ۱۴۰۱
و اندر حکایت قصور خانواده ها....
که فرزندشون در زندان و در حال اعدام هست ولی هنوز اونا !!!!!صندلی گذاشتن روبه اینترنشنال!!!!!
پسرشون اعدام شد هنوز عبرت نشده!!!! حداقل به فکر بقیه بچه هاتون باشین.....
بدترین خانواده ها اون خانواده ایی هست که مادر خونه به عنوان مدیر و رئیس، هم سو با جریانی بشه.....
و شاکله خونه رو از هم بپاشونه......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۵ ۱۹ دی ۱۴۰۱
واه واه محل اینا نذارید عجب ادم های پرویی من جاشون بودم همون شب اعدامشون می کردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۱ ۱۹ دی ۱۴۰۱
باید به مادر این افراد گفت. این که تربیت اولاد خیلی مهم است و نقش اصلی در تربیت را مادر به عهده دارد، حال قصور خود را باید اینگونه ببیند. یاد آن مطلب افتادم که موقع مجازات مجرم، او زبان مادرش را از حلقومش بیرون کشید می افتم (یعنی باعث این روز من زبان مادرم است)
Iran (Islamic Republic of)
مجدادین
۲۲:۵۶ ۱۹ دی ۱۴۰۱
چرا اعدام نمیشه ؟ واقعا دستگاه قضا چرا اینهمه ضعیف عمل میکنه؟
Iran (Islamic Republic of)
مبارز
۰۳:۴۹ ۲۰ دی ۱۴۰۱
گرگ زاده عاقبت گرگ شود ، گرچه بین آدمیان بزرگ شود
آخرین اخبار