محمد مهدی میرزایی قمی مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای شهرداری تهران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به اسقاط خودروهای فرسوده اظهار کرد: ما ناوگان سواریهای شخصی تاکسی، وانت را مورد بررسی قرار دادیم و متوجه شدیم که از نظر تعداد حدود ۷ درصد سهم دارند، اما سهم انتشار این وسایل نقلیه در آلودگی هوا ۳۸ درصد است.
وی ادامه داد: این درصد نشان میدهد که خودروهای فرسوده چقدر بیش آلاینده هستند و مقدار زیادی آلودگی تولید میکنند و لازم است چنین موضوعی مدنظر قرار گیرد.
مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای شهرداری تهران یادآور شد: مطالعاتی که در شرکت کنترل کیفیت هوا داشتیم نشان داد که یک سواری فرسوده کاربراتوری نسبت به مشابه یورو ۴ و یورو ۵ خودش، ۲۶ برابربیشتر آلایندگی تولید میکند.
میرزایی قمی تاکید کرد: یکی از اولویتهای مهم برای کاهش آلودگی هوا اسقاط وسایل نقلیه فرسوده است یعنی خودرویی به مراکز اسقاط برود و کاملا از چرخه ناوگان حمل و نقل خارج شود.
انتهای پیام/
دروغ گو نه شاخ در میاره نه دم
چندین ساله دارن همینجوری به مردم دروغ میگن
تنها چیزی که براشون مهم نیست سلامت مردمه
موتور ها بیشترین سهم رو در آلودگی هوا دارن
مخصوصا موتورهای تهران که هوای بازار تهران را مسموم کرده اند
لطفا رسیدگی کنید ممنون
#واردات _ملیونی_ خودرو
#واردات _ملیونی_ خودرو
#واردات _ملیونی_ خودرو
#واردات _ملیونی_ خودرو
#واردات _ملیونی_ خودرو
#واردات _ملیونی_ خودرو
#واردات _ملیونی_ خودرو
#واردات _ملیونی_ خودرو
#واردات _ملیونی_ خودرو
#واردات _ملیونی_ خودرو
#واردات _ملیونی_ خودرو
#واردات _ملیونی_ خودرو
#واردات _ملیونی_ خودرو
#واردات _ملیونی_ خودرو
#واردات _ملیونی_ خودرو
#واردات _ملیونی_ خودرو
#واردات _ملیونی_ خودرو
#واردات _ملیونی_ خودرو
#واردات _ملیونی_ خودرو
#واردات _ملیونی_ خودرو
#واردات _ملیونی_ خودرو
#واردات _ملیونی_ خودرو
#واردات _ملیونی_ خودرو
#واردات _ملیونی_ خودرو
#واردات _ملیونی_ خودرو
#واردات _ملیونی_ خودرو
ماشینمم ۴ بار تا حالا تعمیر کردم انقدرم ماشین ثبت نام کردم به نام زنم در نیومد به نام خودمم که میگن سند بنام نباید باشه
ای خدااااا اگه دردم یکی بودی چه بودی
حداقل صنایع باید پنجاه کیلومتر با شهرها فاصله داشته باشند مخصوصا صنایع سنگین و بزرگ و شهرکهای صنعتی
اکثر خودرو های تولید امروز شما آلاینده بحساب میان
یا همین خودروهای سمند 405 پارس پراید و تیبا و ... که طی همین 10 سال گذشته وارد بازار شده ... اینا که دیگه فرسوده نیستن
ایراد جای دیگه هست
باید واردات خودرو به معنی واقعی آزاد باشه حتی اگر بخواد با تائید دولت باشه .
نه اینکه چند مدل خودرو مجوز واردات بگیرن باز کلی مردم رو بازی بدن و معطل کنن و همین خودرو سازها بخوان اونا رو وارد یا مونتاژ کنن
وقتی پای وارد کننده و خودرو ساز وسط باشه این جوری میشه که خودروی 700-800 میلیونی قیمتش میشه 1.400
بورس رو هم که آوردن وسط فقط قیمت خودرو رو افزایش داد
جهت مراعات حال مستضعفین که اینها هستند که خودروی فرسوده دارند! آقازاده ها که لکسوس و تویوتا و بنز و بی ام و و .... سوارند!
بیشتر خودرو های داخلی سر هم بندی میشه!
بعد خودرو ساز ها باید با کمپانی ها شراکتی کار کنند
ولی تحریم هستیم!
بعد به ازای هر خودرو باید یک خودرو فرسوده تحویل بدیم و به ازای هر خودرو داخلی یک خودرو خارجی وارد شه با تعرفه بالا
بعد برای خرید هر خودرو باید هزار دلار به حساب حمل و نقل همگانی شهر ریخته شه!
این جوری پنج ساله خودرو های فرسوده پنج سال جمع میشن و هر شهر بودجه حمل و نقل همگانی بیشتری داره!
باید سالانه میلیونها خودرو وارد کرد علاوه بر تولید داخلی آیا این را وزیر صمت و جاده مخصوصی ها میفهمند ؟!؟!
#واردات ملیونی خودرو