مدیر کل هواشناسی خوزستان گفت: در ۲۴ ساعت گذشته در شهر‌های  بستان ۳۵ و آبادان ۳۱.۶ میلی متر باران بارید.

محمد سبزه زاری گفت: میزان بارش باران ایستگاه‌های هواشناسی خوزستان در بستان ۳۵، آبادان ۳۱.۶، دزفول ۲۴.۷، کشاورزی اهواز ۲۳.۵، شوش ۲۲، لالی ۲۱.۹، اهواز ۲۱.۸، ایذه ۲۱.۶، شوشتر ۲۱.۴، شادگان ۲۰.۱، رامهرمز ۱۹، مسجدسلیمان ۱۸.۵، ماهشهر ۱۷، امیدیه ۱۶.۸، آغاجاری و هندیجان ۱۶، گتوند ۱۵، حسینیه ۱۴.۸و دهدز ۱۴.۵ میلیمتر و ۲ سانتی متر برف ثبت شده است.

او ادامه داد: میزان بارش ایستگاه‌های باران سنج مینوحی ۴۷، هفت تپه ۳۳.۸، امام زاده عبدالله ۳۱، چوئبده ۳۰، شیوند ۲۸، سراک و سالند دزفول ۲۵، استاندتاری ۲۲.۹، سوسنگرد ۲۲.۸، سردشت زیدون و کرخه ۲۲، فرودگاه اهواز ۲۱.۸، پیرموسی ۲۱، مال آقا و باغملک ۲۰، قلعه تل ۱۸.۵، فرمانداری اندیمشک ۱۷.۴، سرخه، سوسن ، رامشیر ۱۶ باوی ۱۵.۷، صیدون و تاراز ۱۵ و بیدروبه اندیمشک ۱۳.۸ میلیمتر گزارش شده است.

بنا بر هشدار نارنجی اداره کل هواشناسی استان، بارش‌ها تا امروز سه شنبه در استان ادامه دارد.

بر اساس این گزارش اداره کل هواشناسی خوزستان نسبت به ورود سامانه بارشی به خوزستان همراه با کاهش نسبی دما از روز دوشنبه تا سه شنبه هفته جاری هشدار سطح نارنجی صادر کرد که نوع مخاطره شامل رگبار باران و احتمال رعد و برق، وزش باد متوسط و احتمال تندباد لحظه‌ای و ریزش تگرگ در مناطق مستعد و بارش برف در ارتفاعات استان است که در مناطق جنوبی، شرقی و ارتفاعات استان و به صورت محدود در مرکز و در دیگر مناطق استان به صورت پراکنده و نقطه‌ای پیش بینی شد.

همچنین این اداره کل در اطلاعیه دیگری نسبت به تقویت سامانه بارشی در مناطق مرکزی ، غربی و شمال شرقی خوزستان و در بقیه مناطق به صورت نقطه‌ای هشدار سطح نارنجی اعلام کرد.

بر اساس این گزارش در سامانه بارشی که هفته گذشته بر خوزستان حاکم بود ایستگاه باران سنج مال آقا باغملک با ۹۶ میلیمتر رکورددار میزان بارندگی در استان شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.