نبود آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در قزوین

مدیرکل دامپزشکی قزوین گفت:تاکنون هیچ موردی از آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در سطح مرغداری‌های استان مشاهده نشده است.

دکتر مهدی جلوخانی مدیرکل دامپزشکی قزوین گفت: طرح پایش بهداشتی مرغداری‌های سطح استان با هدف پیشگیری از آنفلوانزای فوق حاد پرندگان اجرا شد و خوشبختانه تاکنون هیچ موردی از آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در سطح مرغداری‌های استان مشاهده نشده است.

وی اظهار داشت: واکسیناسیون دوره‌ای مرغداری‌های استان قزوین انجام شده و مشکلی از حیث بیماری‌های طیور در این مراکز وجود ندارد.

مدیرکل دامپزشکی استان قزوین خاطرنشان کرد: در حوزه دام‌های سبک و سنگین نیز واکسیناسیون بروسلوز، لمپی اسکین و تب برفکی در حال انجام است.

به گفته این مسوول، وضعیت بهداشتی و سلامت دامی در واحد‌های دامی استان قزوین نیز در وضعیت سبز سلامت قرار دارد و با مشکل خاصی در زمینه شیوع بیماری‌های مشترک روبرو نیستیم.

وی همچنین از انجام واکسیناسیون آنگارا برای مقابله با این بیماری در مرغ‌های مادر خبر داد و گفت: کنترل‌های لازم برای پیشگیری از این بیماری در قزوین انجام شده است.

مدیرکل دامپزشکی قزوین همچنین از تشدید نظارت بر کشتارگاه‌ها و مراکز تهیه و توزیع فرآورده‌های خام دامی این استان خبر داد و افزود: در همین رابطه تیم‌های نظارتی و بازرسی دامپزشکی به صورت روزانه و حتی در ساعات بعدازظهر و عصر نیز فعال هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار