رییس انجمن هنر‌های نمایشی قزوین اگفت: ۹ اثر نمایشی امسال در قزوین به روی صحنه رفت.

کیوان حبیبی رییس انجمن هنر‌های نمایشی قزوین از فعال شدن گروه‌های هنری و نمایشی در این استان در دوره پساکرونا خبر داد و گفت: ۹ اثر نمایشی در همین رابطه امسال در قزوین به روی صحنه رفت.

 حبیبی افزود: این هنر در طول سالیان گذشته همواره فراز و فرود‌های بسیاری به خود دیده و در دوره کرونا نیز با رکود مواجه بود، اما امسال فرصتی دست یافت تا بار دیگر در قزوین رمق بگیرد.

وی اظهار داشت: در همین راستا علاوه بر چندین نمایش که با استقبال خوب همراه بود، بیست و چهارمین جشنواره تئاتر قزوین در آذرماه سال جاری برگزار شد که در نهایت ۲ اثر نمایشی با عنوان "دریازدگی" به نویسندگی عباس جمالی و کارگردانی میثم ملازینل و "پاییز نگفته بود"به نویسندگی رضا گشتاسب و کارگردانی سعید چگینی به جشنواره تئاتر فجر منطقه سه کشور در مازندران راه یافت.

حبیبی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون ۱۵ گروه حرفه‌ای و بیش از ۱۵ گروه جوانان نیز در زمینه هنر‌های نمایشی در استان فعال هستند و به غیر از سالن علامه رفیعی در شهر قزوین سالنی مختص به تئاتر نداریم.

رییس انجمن هنر‌های نمایشی استان قزوین اضافه کرد: تئاتر قزوین در ۲ حوزه سخت افزاری و نرم افزاری نیازمند حمایت و توجه جدی است تا بتواند به فعالیت خود ادامه دهد.

حبیبی با اشاره به مشکلات سخت‌افزاری تئاتر استان، افزود: مشکل این هنر در قزوین در حال حاضر نداشتن سالن تخصصی، استاندارد و مجهز به امکانات نور، سیستم صوتی و سالن انتظار است که نیاز‌های مخاطبان را پاسخ دهد.

وی یادآور شد: هنرمندان تئاتر قزوین قابلیت اجرای نمایش‌های خوبی در سطح ملی را دارند و برای دیده شدن آین آثار باید امکانات لازم و تجهیز زیرساخت‌ها در استان به همت مسوولان فراهم شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار