با پیگیری‌های انجام شده ۹ نقطه حادثه‌خیز در سطح این شهرستان شناسایی و نسبت به رفع و اصلاح این نقاط در محور‌های مواصلاتی اقدام شد.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ملایر  گفت: با مصوبه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و پلیس راه استان همدان، ۱۹ نقطه حادثه‌خیز در محور‌های شهرستان ملایر شناسایی شد.

هاشم اسکندریان  افزود: از این ۱۹ نقطه، ۹ نقطه آن به طور کامل رفع شد و مابقی آن نیز در مراحل اجرایی اصلاح و رفع قرار دارد.

او  ادامه داد: طی ۹ ماه امسال علاوه بر رفع ۹ نقطه حادثه‌خیز، با نظر کارشناسان راهداری در ۲۵ مقطع که دارای پتانسیل تصادف بود، عملیات اصلاح و آشکارسازی انجام شد.

اسکندریان عملیات ترانشه‌برداری، اصلاح قوس، تعریض پل، خط‌کشی و نصب سیستم روشنایی را از جمله اقدامات اصلاحی در نقاط حادثه‌خیز عنوان کرد و گفت: طی روز‌های گذشته به منظور کاهش تصادفات و ارتقای ایمنی محور، ایمن‌سازی گردنه زاغه محور ملایر- همدان آغاز شد.

او ادامه داد: طول گردنه زاغه سه و نیم کیلومتر است که تاکنون بیش از یک‌هزار و ۲۰۰ متر آن ایمن‌سازی و نیوجرسی با بلوک‌های سیمانی و حفاظ در رفوژ میانی نصب شده است.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ملایر ابراز امیدواری کرد: در صورت مساعد بودن هوا طرح ایمن‌سازی گردنه زاغه در محور ملایر- همدان تا یک‌ماه آینده به اتمام می‍‌رسد.

 در استان همدان ۱۱۶ نقطه حادثه‌خیز و پُرتصادف شناسایی شده که تاکنون ۵۳ نقطه به‌طور کامل ایمن‌سازی شده است.

طبق اعلام اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان، در سفر هیت دولت به استان همدان ۳۲۲ میلیارد تومان برای رفع نقاط حادثه‌خیز اختصاص یافت.

شهرستان ملایر ۹۱۰ کیلومتر انواع راه اصلی، فرعی و روستایی دارد.

تاکنون ۱۲۹ نقطه حادثه خیز در استان همدان شناسایی شده است.

استاندار همدان پیش‌تر گفته بود که رقمی افزون بر سه هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار در سفر مردادماه امسال رئیس جمهور و اعضای هیات دولت به استان برای رفع این نقاط مصوب شد که با اختصاص آن شاهد ایمن سازی و کاهش محسوس تصادفات در استان خواهیم بود.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.