افزایش صادرات محصولات تولیدی از پارس جنوبی

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: با انجام اقدامات خلاقانه و نوآورانه و تکیه بر توان و دانش بومی تولید و صادرات محصولات جانبی پالایشگاه‌های مجتمع گاز پارس جنوبی در ۹ ماه امسال افزایش یافته است.

احمد باهوش مدیرعامل مجتمع گاز پارس در نشست مشترک مدیران مدیران صنعت نفت و پتروشیمی منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با اشاره به تولید مستمر و پایدار گاز پالایشگاه‌های مجتمع در روز‌های سرد سال بیان کرد: با انجام اقدامات خلاقانه و نوآورانه و تکیه بر توان و دانش فرزندان جوان کشور توانسته ایم آرامش و آسایش را برای هموطنان به ارمغان آوریم.

احمد باهوش افزود: با استفاده ۵۰ درصدی از قطعات و تجهیزات داخلی توانسته ایم پایداری تولید گاز و محصولات جانبی را در پالایشگاه‌های سیزده گانه به ثبت برسانیم.

در این نشست مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس نیز در گزارشی از افزایش ۵۰ درصدی صادرات منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در ۹ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت: در بحث صادرات ۹ ماهه امسال از بیش از ۱۸ میلیون تن صادرات از این منطقه نزدیک به ۱۰ میلیارد دلار درآمد نصیب کشور شده است.

سخاوت اسدی همچنین از کاهش ۶۰۰ میلیون دلاری واردات از منطقه پارس جنوبی خبر داد که ۸۷ هزار تن کمتر از مدت مشابه سال قبل است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر هم گفت: جهان سلطه در پی آن است تا ایران اسلامی را در زمینه تأمین انرژی هسته‌ای و فسیلی وابسته خود نگه دارد، اما با یاری شما متخصصان صنعت نفت ما در این صنایع دانش‌بنیان و مستقل خواهیم شد.

آیت الله صفایی بوشهری افزود: باید با تولید دانش‌بنیان در زمینه صنایع نفت و گاز از خام‌فروشی در این صنعت فاصله بگیریم و با بهره‌گیری از ظرفیت عظیم خدادادی کشور، تمدن ایران اسلامی را شکل دهیم.

وی گفت: وقتی دانشی را در کشور بومی کنیم حتی اگر به عرصه تولید صنعتی نرسد می‌توان با فروش این دانش نیز برای کشور درآمدزایی کرد و صنعت نفت با حضور شما متخصصان این ظرفیت را دارد تا به‌عنوان صنعت شاخص در این کشور معرفی شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.