میانگین واکسیناسیون کرونا در جنوب غرب خوزستان ۳۰ درصد است

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی آبادان گفت: فقط ۳۰ درصد از ساکنان آبادان، خرمشهر و شادگان در جنوب غرب خوزستان برای تزریق واکسن کرونا اقدام کرده‌اند.

دکتر عبدالله خوان‌زاده معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی آبادان اظهار داشت: با توجه به شیوع دوباره کرونا در کشور مردم باید برای تزریق دُز یادآور واکسن اقدام کنند اما متاسفانه در آبادان، خرمشهر و شادگان استقبال برای آن بسیار کم است.

وی افزود: ۱۰ درصد از دانش آموزان و ۳۰ درصد سایر سنین در شهرهای آبادان، خرمشهر و شادگان برای تزریق سه دُز واکسن کرونا اقدام کردند در صورتی که تنها راه برای کنترل سویه جدید کرونا تزریق واکسن است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی آبادان گفت: یک مرکز جامع در آبادان، یک مرکز در شادگان و ۲ مرکز در خرمشهر آماده واکسیناسیون کرونا بوده و در صورت استقبال تعداد مراکز افزایش خواهد یافت.

خوان‌زاده بیان کرد: در یک ماه گذشته تنها سه مورد ابتلا به کرونا در جنوب غرب خوزستان گزارش شد و اکنون بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های این منطقه بستری نیست.

وی با تاکید بر ضرورت رعایت دستورالعمل های بهداشتی برای مقابله با ویروس کووید۱۹ گفت: مدیریت و مهار کرونا نیازمند تغییر رفتار مردم در این خصوص است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی آبادان ادامه داد: بیماری کووید ۱۹ به شدت مسری است و برای مهار آن باید دستورالعمل های بهداشتی در اجتماعات به خصوص واحدهای صنفی و مدارس رعایت شود.

۶۰۷ هزار نفر از خدمات ۳۰مرکز شهری، ۱۸مرکز روستایی، ۱۳۲خانه بهداشت و ۱۲ پایگاه سلامت در شهرستان‌های زیرمجموعه دانشکده علوم پزشکی آبادان شامل آبادان، خرمشهر و شادگان بهره مند هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.