معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان خوزستان گفت: چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن به عنوان مهمترین مسابقات قرآنی کشور از ۲۲ تا ۲۸ دی به میزبانی خوزستان در اهواز برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین فایز فائضی  در نشست خبری برگزاری چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن در سالن گیت بوستان اهواز با بیان اینکه این مسابقات در ۲ بخش خواهران و برادران برگزار می‌شود، گفت:  مسابقات بخش برادران از ساعت ۱۵ تا ۲۱ از ۲۳ تا ۲۷ دی در سال امام رضا (ع) شهرک نفت اهواز برگزار می‌شود.

او ادامه داد: رقابت بخش خواهران این دوره از مسابقات از ساعت ۱۵ تا ۲۱ روز ۲۴ تا ۲۷ دی در سالن همایش‌های بین المللی گیت بوستان اهواز برگزار می‌شود.

آقای فائضی با بیان اینکه ۱۷۸ مسابقه دهنده در این دوره از مسابقات به رقابت خواهند پرداخت، گفت: در این دوره از مسابقات کشوری قرآن کریم ۹۸ از آقایان و ۸۳ نفر از بانوان به رقابت می‌پردازند.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خوزستان با اشاره به اینکه این مسابقات به صورت زنده توسط رسانه‌های مختلف استانی و ملی پخش می‌شود، گفت: برگزیدگان، به مسابقات بین‌المللی قرآن کریم راه می‌یابند.

آقای فائضی با اشاره به تامین اتوبوس برای حمل و نقل علاقمندان به این دوره از مسابقات در سراسر خوزستان ادامه داد: با هماهنگی انجام شده تمام اداره‌های اوقاف و امور خیریه استان ملزم به تامین اتوبوس برای انتقال علاقمندان به این مسابقات از سراسر استان به اهواز هستند ضمن اینکه در شهر اهواز نیز اتوبوس مورد نیاز با همکاری شهردای تامین شده است.

پوستر جشنواره مطبوعاتی قلم و قرآن و جشنواره عکاسی «قاب قرآن» به عنوان برنامه‌های حاشیه‌ای چهل و پنجمین دوره مسابقات کشوری قرآن کریم روز سه‌شنبه در اهواز رونمایی شد.

جشنواره مطبوعاتی قرآن و قلم با موضوعات فرهنگ ولایت و مهدویت با بهره گیری از آموزه‌های قرآنی، سبک زندگی اسلامی و قرآنی، جهاد و مقاومت، پوشش و عفاف قرآنی و فرهنگ ایثار و شهادت در آموزه‌های قرآنی در بخش‌های سرمقاله و یادداشت، گزارش توصیفی یا خبری، خبر، مصاحبه، تیتر و صفحه آرایی و گرافیک است.

جشنواره عکاسی «قاب قرآنی» نیز با موضوعات فرهنگ ولایت و مهدویت با بهره گیری از آموزه‌های قرآنی، سبک زندگی اسلامی و قرآنی، جهاد و مقاومت قرآنی، پوشش و عفاف قرآنی و همچنین فرهنگ ایثار و شهادت در آموزه‌های قرآنی در بخش‌های تک عکس، گزارش تصویری، عکس خبر و عکاسی تلفن همراه است.

آثار ارسالی به این ۲ جشنواره باید از تاریخ یکم مهر امسال تا ۳۰ دی جاری در مطبوعات مکتوب استانی، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری، صفحات و ضمیمه‌های استانی نشریات سراسری منتشر شده باشد. آثار جشنواره تنها از طریق ارسال به آدرس دبیرخانه واقع در اداره کل اوقاف و امور خیریه خوزستان ارسال شود.

در این آیین گروه تواشیح الانوار که در مسابقات نغمات دینی جمهوری اسلامی امسال موفق به کسب مقام اول کشوری شد به اجرای برنامه پرداخت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.