وزارت دفاع سوئد مدعی شد با ایجاد شرایط برای حضور آمریکا در سوئد، در قالب افزایش همکاری ها با ناتو، امنیت سوئد تقویت می‌شود.

آمریکا و سوئد مذاکراتی را در مورد یک توافق امنیتی جدید آغاز کرده‌اند که استقرار نیرو‌های آمریکایی در آینده در این کشور اسکاندیناوی را تنظیم می‌کند، کشوری که سال گذشته در پاسخ به درگیری‌های روسیه و اوکراین درخواست پیوستن به ناتو را داشت.

به گزارش آرتی، وزارت دفاع سوئد در بیانیه‌ای به تشریح مذاکرات پرداخت و اعلام کرد: «مقامات در حال حاضر در حال بررسی جزئیات توافقنامه همکاری دفاعی (DCA) هستند که این وزارتخانه آن را توسعه طبیعی همکاری‌های بلندمدت سوئد و ایالات متحده آمریکا در زمینه حوزه امنیت و دفاع می‌داند.»

در این بیانیه آمده است: «ایالات متحده مهم‌ترین شریک سیاست امنیتی و دفاعی سوئد، هم به صورت دوجانبه و هم در داخل ناتو است. با ایجاد شرایط برای حضور آمریکا در سوئد، از جمله در قالب رزمایش، امنیت ما تقویت می‌شود.»

پیش‌تر «اولف کریسترسون» نخست‌وزیر سوئد، در اظهارات خود در کنفرانس سالانه سیاست دفاعی و امنیتی اعلام کرد که این کشور قصد دارد به سیستم دفاع هوایی اروپا بپیوندد.

نخست‌وزیر سوئد در این کنفرانس گفت که این کشور سال گذشته تصمیم به پیوستن به پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) را گرفت و همزمان قصد دارد به سیستم دفاع هوایی اروپا هم ملحق شود.

به گفته ناتو، آلمان سیستم دفاع هوایی اروپا (ESSI) را با هدف ایجاد سیستم یکپارچه موشکی ایجاد کرده است تا با دستیابی مشترک به تجهیزات دفاع هوایی و موشکی کشور‌های اروپایی سیستم دفاعی و هوایی خود را تقویت کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۴ ۲۰ دی ۱۴۰۱
یا خدا کشور ویران شونده بعدی سوئد می باشد بعد از اوکراین حالا می بینید ...
آخرین اخبار