خان محمدی در نخستین رویداد ملی مدارس آینده با بیان این که در کنار هم قرار گرفتن ستاد اجرایی فرمان امام و بنیاد برکت و سازمان نوسازی مدارس از گذشته نشان از یک عزم ملی و جهادی برای حل فضای کالبدی است، گفت: پیشران عدالت آموزشی فضای فیزیکی است، اگر در جایی مدرسه نداشته باشیم و فضایی وجود نداشته باشد، آموزش به سختی اتفاق میافتد، اما اگر فضای استاندارد برای دانش آموزان ایجاد کنیم باورپذیری آنها در آنچه که به آنها میآموزیم افزایش مییابد.
وی با بیان این که وقتی اولین مدرسه را میساختیم کل تیم بنیاد برکت سه چهار نفر بودند، اما اکنون به نقطهای رسیدند که میخواهند جشن دو هزار مدرسه را بگیرند، گفت: ما ۱۰۰ هزار کلاس ناایمن داریم، این عدد بزرگ است و هرچقدر میگذرد این عدد بیشتر هم میشود. در عین حال که مدارس جدید میسازیم، بحث مهمان نوازی از مهاجرین را داریم که فرهنگ و مکتب ماست. ما مدارسی داریم که مهاجرین در کنار بچههای ما هستند.
رئیس سازمان نوسازی مدارس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که ما در برنامه هفتم پیشنهاد چندساحتی کردن مدارس موجود را ارائه داده ایم و اعتبار آن نیز پیشنهاد شده است گفت: وقتی میخواهیم سند تحول را به عنوان بنیانیترین و محوریترین موضوع در آموزش و پرورش انجام دهیم باید مبتنی بر سند تحول باشد.
او ادامه داد: مطابق سند تحول تربیت باید چند ساحتی باشد. وقتی صحبت از چند ساحت میشود برای حوزه اقتصاد و ورزش باید فضای اشتراکی داشته باشیم.
خان محمدی با اشاره به این که خلاء به کارگیری هوش مصنوعی از طراحی و ارائه پیشنهاد در این فضا احساس میشود، گفت: بهره برداران ما دانش آموزان و معلمان هستند.تلفیق محتوای آموزشی و نگاه به آینده در کیفیت و محتوای آموزشی بسیار کمک کننده است.