اراضی پادگان لشکر ۶۴ ارومیه ساماندهی می شود

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: اراضی پادگان لشکر ۶۴ ارومیه براساس مصوبه شورای‌عالی شهرسازی و معماری ساماندهی می شود.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی در جلسه بررسی طرح ساماندهی اراضی پادگان لشکر ۶۴ ارومیه که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، گفت: طرح ساماندهی اراضی پادگان لشکر ۶۴ ارومیه با توجه به جزئیات کامل فضا‌های سبز، پارک موزه‌ها، بخش‌هایی از فضا که نیاز به نگهداری و مرمت دارند و قسمت‌هایی که با رویکرد جدید مسکونی و با همکاری دستگاه‌های مختلف و براساس مصوبه شورای‌عالی شهرسازی و معماری در حال اجراست.

سیدمحسن حمزه‌لو اظهار کرد: در این طرح فرآیند‌های مشارکت و همکاری اداره کل راه و شهرسازی استان، مدیریت شهری، میراث فرهنگی و ارتش جمهوری اسلامی ایران تعیین شده و همکاری دستگاه‌های اجرایی مربوط برای پیشبرد اجرای طرح لازم و ضروری است.

وی ادامه داد: مساله مهم، تحویل به موقع اراضی توسط ارتش است تا روند ساماندهی اراضی با سرعت بیشتری اجرایی گردد.

گفتی است که اراضی و مجموعه بنا‌های پادگان لشکر ۶۴ ارومیه در فهرست آثار ملی ثبت شده و احیای ارزش‌های فضایی موجود با توجه به سابقه تاریخی و ظرفیت‌های زیست بومی از مهم‌ترین دستاورد‌های اجرای طرح یکپارچه‌سازی اراضی پادگان لشکر ۶۴ ارومیه به شمار می‌رود.

این اراضی به عنوان یکی از قلمرو‌های عمومی شهری در پیوند با هویت فرهنگی و بافت تاریخی شهر ارومیه مطرح است و ساماندهی اراضی در چهارچوب ضوابط و مقررات، سطوح و تراکم مصوب شورای‌عالی معماری و شهرسازی انجام می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.