رییس پلیس فتا پایتخت گفت: والدین به جای کنترل کردن نوجوان خود سعی کنند از روش «افزایش رفتار مطلوب» درفرزندان استفاده کنند.

سرهنگ گودرزى، رييس پليس فتا پايتخت اظهار كرد: کاربران در هنگام استفاده از فضای مجازی و شبکه های اجتماعی باید مراقب باشند تا به کاربران و افراد ناشناس در این فضا اعتماد نکنند و هرگز اطلاعات شخصی از جمله عکس و فیلم های خود را برای آنهاارسال نکنند؛ چرا که همین امر باعث مزاحمت، اخاذی و باج گیری مجرمان سایبری از آن ها می شود.

وى ادامه داد: با توجه به استفاده اجباری دانش آموزان از گوشی‌های هوشمند, نصب هرگونه فیلترشکن و پروکسی خودداری نمایید. از نصب هرگونه پروکسی وفیلترشکن از سوی کودکان و دانش‌آموزان جلوگیری شود چرا که نصب و اجرای این نرم‌افزارها سطحدسترسی کودکان و نوجوانان را به محتواهای نامناسب بازکرده و باعث آسیب‌های روحی و روانی آنها می‌شود.

رييس پليس فتا پايتخت گفت: کنترل‌گری نامناسب والدین می‌تواند تنها منجر به افزایش وسواس، استرس، اضطراب و اعتیاد نوجوان به فضای مجازیشود. پس بهتر است که والدین سعی کنند از روش «افزایش رفتار مطلوب» درفرزندان استفاده کنند.

سرهنگ گودرزى بيان كرد: خشــونت ســایبری بــه هــر رفتــاری کــه باعــث تعــدی بــه آسـایش و اسـتقرار بدنـی، روحـی و عاطفـی یـکفـرد یـا گـروه شـود، گفته می‌شود؛ خشونت سایبری در فضای مجازی پیامد‌های جبران‌ناپذیری را به‌سلامت روان کودکان وارد می‌کند ووالدین باید نسبت به حضور فرزندان خود در فضای مجازی نظارت بیشتری داشته باشند.

 

برچسب ها: سایبرى ، پلیس فتا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه رضایی
۱۴:۳۲ ۲۱ دی ۱۴۰۱
سلام برنامه دیوار برای ثبت آگهی فروشمون علاوه بر 10000 تومانی هم کد ملی میخواد اینکار اشتباهست به نظرم نباید کدملی بگیرد ولی میخواد بگیره یعنی ضامن خرید وفروش باید باشد میشه پیگیر باشید
آخرین اخبار