حملات هوایی آمریکا با افزایش ۳۰ درصدی در سومالی طی سال گذشته بیش از ۱۰۰ نفر را به کام مرگ کشاند.

حملات هوایی ارتش آمریکا در سومالی در سال ۲۰۲۲ میلادی سی درصد افزایش یافت و دستکم ۱۰۰ نفر در این حملات جان خود را از دست داده اند.

براساس اطلاعاتی که نهاد ناظر موسوم به نشریه لانگ وار (جنگ طولانی) منتشر کرده است، حملات هوایی آمریکا در سومالی در سال ۲۰۲۲ میلادی سی درصد افزایش یافت. سال گذشته آمریکا ۱۵ حمله هوایی در این کشور آفریقایی انجام داد. این درحالی است که این رقم در سال ۲۰۲۱، یازده حمله بود. این حملات گروه شبه نظامی الشباب را هدف قرار داد که گروهی وابسته به شبکه تروریستی القاعده به شمار می‌رود.

گروه الشباب با هدف سرنگون کردن دولت به طور متناوب حملات مسلحانه و بمبگذاری در سومالی انجام می‌دهد. در این حملات که فرماندهی ارتش آمریکا در آفریقا به درخواست دولت فدرال سومالی صورت داده است، ۱۰۰ عضو الشباب کشته شدند. در حالی که «آفریکام» که فرماندهی نیرو‌های آمریکایی در آفریقا است، می‌گوید هیچ غیرنظامی در این حملات کشته نشده است، این ادعا توسط نهاد ناظر بر حملات هوایی در سراسر جهان موسوم به «ایروارز» (Airwars) به چالش کشیده شده است.

نامه‌ای که نمایندگان دموکرات کنگره آمریکا نیز در دسامبر ۲۰۲۲ به وزیر دفاع این کشور نوشتند، به همخوانی نداشتن آمار تلفات غیرنظامیان که توسط وزارت دفاع آمریکا منتشر شده است با آماری که دیگر منابع مستقل منتشر کرده اند، اشاره دارد.

براساس آماری که گروه ایروارز در سال ۲۰۲۱ میلادی منتشر کرده است، از زمان حملات یازده سپتامبر ۲۰۰۱ میلادی به آمریکا، ارتش این کشور بیش از ۹۱ هزار حملات هوایی در هفت کشور صورت داده است که در این حملات ۴۸ هزار و سیصد نفر کشته شده اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار