هشدار دامپزشکی به دامداران در پی کاهش دما

همزمان با کاهش دما و احتمال برودت نوسات حرارتی دامپزشکی خراسان جنوبی هشدار داد.

شفاهی معاون سلامت دامپزشکی خراسان جنوبی گفت‌:ایجاد پناهگاه مسقف برای دور نگه داشتن دام‌ها از کوران باد و تهیه بستر مناسب، خشک و عایق برای بالا بردن درجه حرارت بدن دام در دستور کار دامداران قرار گیرد.

او افزود‌: در صورت استفاده از وسایل گرما زا در محل نگهداری دام‌ها طوری برنامه ریزی شود تا گاز‌های حاصل از احتراق به خارج از دامداری هدایت شوند.

شفاهی ادامه داد: در ساعات گرمتر دامداران دام‌ها را از محل نگهداری خارج نموده یا درب‌های اصطبل را باز باقی گذاشته تا هوای تازه جایگزین شود.

معاون سلامت دامپزشکی خراسان جنوبی اظهار کرد: توصیه می‌شود تغذیه دام‌ها در فواصل زمانی مناسب صورت گیرد و تا حد امکان میزان مواد خشک و انرژی زا به جیره افزوده شود.

او گفت:‌دارندگان و پرورش دهندگان طیور دقت کنند دمای آب مصرفی طیور با دمای سالن یکی باشد و از ورود هوای مستقیم به سالن پرورش جلوگیری شود و در صورت استفاده از وسایل گرما زا قسمتی از سالن جهت خروج گاز‌ها تعبیه شود.

شفاهی عنوان کرد:‌همچنین با توجه به سردی هوا و افزایش مصرف دان لازم است فرمول غذایی طوری تنظیم شود که انرژی مورد نیاز برای تمامی گله تامین شود.

معاون سلامت دامپزشکی خراسان جنوبی تصریح کرد: حیواناتی که هر نوع علائمی از قبیل سرفه و عطسه دارند باید حتما از سایرین جدا شوند تا از گسترش بیماری جلوگیری شود.

برچسب ها: هشدار ، دامپزشکی ، برف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار