سراب برای دومین روز متوالی سردترین شهر کشور شد

رئیس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته شهرستان سراب با دمای منفی ۲۷ درجه سانتیگراد برای دومین روز متوالی سردترین شهر کشور شد.

آقای امیدفر رئیس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: پس از سراب شهر‌های فیروزآباد کوثر اردبیل با دمای منفی ۲۳ و فریمان با دمای منفی ۲۱ درجه سانتیگراد در رتبه‌های بعدی سردترین شهر‌های کشور قرار گرفتند.

وی با اشاره به تداوم فعالیت توده هوای سرد سیبری در استان تا اواخر روز جمعه این هفته، اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته جلفا با دمای مثبت ۶ درجه سانتیگراد گرمترین شهر استان بود.

رئیس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: در این بازه زمانی دمای تبریز در سردترین زمان به منفی ۱۰ درجه سانتیگراد و در گرمترین زمان به یک درجه زیر صفر رسید و دمای فعلی آن (ساعت هشت و ۵۰ دقیقه) منفی هشت درجه سانتیگراد است.

آقای امیدفر ادامه داد: از اوایل روز شنبه هفته آینده با خروج توده هوای سرد سیبری از جو استان، دمای هوا به صورت نسبی تا پنج درجه سانتیگراد افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه به علت برودت هوا در روز‌های آینده، لغزندگی و اختلال در تردد وسایل نقلیه در جاده‌ها به ویژه مناطق کوهستانی دور از انتظار نیست از رانندگان و مسافران خواست از انجام سفر‌های غیرضروری خودداری کرده و در صورت ضرورت خودرو خود را به تجهیزات زمستانی مجهز کنند و پوشاک زمستانی به همراه داشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.