معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی در سال آینده، گفت: زمینه و شرایط برای مشارکت احزاب و جریان‌های قانونی در انتخابات را فراهم می‌کنیم.

اسماعیل محبی پور در گردهمایی فرمانداران و معاونین فرمانداری‌های شهرستان‌های استان فارس در شیراز گفت: به عنوان کارگزاران نظام و خدمتگزار مردم، باید بکوشیم که مشارکت حداکثری در انتخابات شکل گیرد.

او گفت: باید ملزومات مشارکت و حضور حداکثری مردم در این دوره از انتخابات فراهم شود و این امر به عنوان یکی از مأموریت‌های مهم دست اندرکاران امر انتخابات تلقی می‌شود.

معاون استاندار فارس تامین امنیت انتخابات را از دیگر مأموریت دست اندرکاران این امر دانست و گفت: باید با حداکثر ظرفیت، امکان حضور مردم در این انتخابات را در یک فضای کاملا امن فراهم کنیم.

محبی پور به تأمین امنیت انتخابات در دوران دفاع مقدس و شکست دشمن بعثی در تحت الشعاع قراردادن انتخابات ایران با حضور و مشارکت پرشور مردم در آن مقطع زمانی اشاره کرد و گفت: در زمان جنگ هشت ساله، رژیم بعث عراق تهدید کرد که در روز انتخابات بمباران می‌کند و در آن روز مردم بدون ترس در پای صندوق‌های رای حاضر شدند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس در ادامه یادآور شد: یکی از نقاط قوت نظام جمهوری اتکا و رجوع به آرا و نظر مردم است.

او گفت: نظام جمهوری اسلامی بر مبنای جمهوریت و اتکای به آرای مردم شکل گرفته است و اولین اتفاق در جمهوری اسلامی هم رجوع به نظر با برگزاری رفراندوم بود.

محبی پور گفت: برگزاری این رفراندوم در تاریخ جهان بی سابقه است که یک حکومت که تازه شکل گرفته انتخاب اینکه چه نظام و حکومتی حاکم شود را به عهده مردم بگذارد و تا هرآنچه مردم اراده می‌کنند همان شود و این یک اتفاق بسیار مهم بود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس با اشاره به برگزاری افزون بر ۴۰ انتخابات در کشور از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون گفت: در کنار برگزاری این تعداد انتخابات، نظام جمهوری اسلامی نیز ثابت کرده که امانت دار رای مردم است.

محبی پور در ادامه تأکید کرد: همه ما به عنوان مسئولان در کشور و نظام این مسئولیت را بر عهده داریم که نسبت به برگزاری انتخاباتی سالم و بدون خدشه برگزار کنیم.

او گفت: در بحث انتخاب اصلح نیز ما وظیفه‌ای جز تبیین و تذکر بر عهده نداریم و اینکه چه فردی باید انتخاب شود را مردم تعیین می‌کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس گفت: باید از انجام هر اقدامی که شائبه دخالت در انتخابات را ایجاد می‌کند خودداری کنیم، چرا که اگر چنین شائبه‌ای ایجاد شود مردم انگیزه‌ای برای شرکت در انتخابات نخواهند داشت و این خیانت به مردم، آرای مردم و جمهوری اسلامی است و قطعا با کسانی که این مسئله را رعایت نکنند برخورد می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.