سفیر استرالیا در ایران با مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور ایران درباره امور پناهندگان افغانستانی دیدار کرد .

 لیندال ساکس سفیر کشور استرالیا در ایران به همراه  سوزان آلن دبیر اول، فومیکوکاشیو سرپرست موقت و کارشناسان بخش اسکان مجدد، ملکی سرپرست ارشد امور دفتر اجرایی کمیساریاعالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان با صادق رضادوست مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور دیدار و گفتگو نمودند. 

لیندال ساکس سفیر کشور استرالیا در ایران، ضمن تشکر از مهمان نوازی دولت جمهوری اسلامی ایران در طی ۴ دهه از پناهندگان و آوارگان بخصوص مهاجرین افغانستانی و همچنین از زحمات بسیاری که در این سالها برای پناهندگان و مهاجرین کشیده شده و بستر مناسب برای زندگی آرام و ایجاد اشتغال برای آنان فراهم نموده است را جای تقدیر شایسته دانست و گفت دیگر کشور ها باید در راستای کمک و مساعدت به پناهدگان و مهاجرین در جهت اسکان و حمایت های مردمی از دولت جمهوری اسلامی الگو بگیرند. 

ساکس ضمن ارائه گزارش کاملی از پرونده های افراد اسکان یافته در کشور استرالیا و بررسی مسائل مربوط به آنها، خواستار همکاری برای بررسی و حقیقت یابی جهت آسیب پذیر بودن پناهنده ها و همچنین خواستار موافقت و انعطاف بیشتر با پرونده برخی از اتباع جدیدالورود به کشور ثالث شد.

وی در ادامه اظهار داشت کشور استرالیا قصد دارد با حمایت دولت جمهوری اسلامی ایران، افراد آسیب پذیر و کم توان مهاجرین را شناسایی نموده تا در حوزه های مختلف زنان و کودکان مهاجرین مساعدت نماید.

صادق رضادوست مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور در دیدار با سفیر استرالیا در ایران گفت: از تلاش‌های دولت استرالیا در زمینه کمک به آوارگان و مهاجران تشکر می‌کنیم و خواستار کمک و حمایت بیشتر به ویژه برای اسکان مجدد آوارگان و مهاجران در کشور ثالث هستیم

رضادوست در خصوص اسکان مجدد آوارگان و مهاجران در کشور ثالث افزود: حجم زیادی از آوارگان و مهاجرین افراد ضعیف و کم برخوردار هستند و باید اولویت اسکان مجدد در کشور‌های ثالث برای این افراد باشد و همچنین در جهت افزایش سهمیه اسکان این افراد هم تلاش کنند.

وی ادامه داد: اولویت دیگری که ما خواستار انجام آن هستیم اسکان مجدد افرادی است که چندین سال که در کشور ما هستند. ولی در موارد استثنائی افراد جدیدالورود دارای شرایط خاص جهت اسکان در دیگر کشور‌ها نیز کماکان به شکل قبل است.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور گفت: یکی دیگر از دغدغه‌های جمهوری اسلامی ایران، بحث بهداشت و درمان اتباع جدید الورود است که به فوریت‌های پزشکی نیازمند هستند با همکاری برخی سازمان‌ها بین المللی تا حدودی به امدادرسانی این اتباع و مهاجرین رسیدگی شده، اما با توجه به بالا بودن هزینه درمان بسیار فراتر است.

رضادوست در پایان گفت: سازمان‌های بین‌المللی خصوصاً کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان و کشور‌های اروپایی در امور پناهندگان اعتبارات بیشتری در خصوص خدمات رفاهی و آموزش برای آوارگان و مهاجران ایران در نظر بگیرند.

در ادامه این نشست ساکس سفیر کشور استرالیا نیز قول همکاری بیشتر در این زمینه و در جهت حل و فصل مشکلات مهاجرین و آوارگان و امکان اسکان مجدد تعدادی از این مهاجرین در کشور استرالیا را داده و در مورد طرح پیشنهادی بکارگیری معلمین افغانستانی که مورد تایید می باشند استقبال نمود و گفت این طرح در حال پیگیری است.

استرالیا بدنبال اسکان مجدد آسیب پذیرترین افراد مهاجر و پناهده است

استرالیا بدنبال اسکان مجدد آسیب پذیرترین افراد مهاجر و پناهده است

استرالیا بدنبال اسکان مجدد آسیب پذیرترین افراد مهاجر و پناهده است

استرالیا بدنبال اسکان مجدد آسیب پذیرترین افراد مهاجر و پناهده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۵ ۳۰ مرداد ۱۴۰۲
ما افغان ایقدر بد بخت هستم هچکی به ما نگاه نمیکنه
Iran (Islamic Republic of)
سلام‌ وقت بخیر تورخدا واقعا کمک کنید یعنی ازماافغانها دیگه بدبخت ادمی نیست
۱۳:۵۲ ۱۲ فروردين ۱۴۰۲
ترا خدا کمک کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۳ ۳۰ دی ۱۴۰۱
درمان بیماری من اونجاست ۱۷سال بیماری ویتیلیگو شدیددارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۵ ۲۱ دی ۱۴۰۱
سلام. خدا کنه همه اتباع رو از جمله خودم رو از ایران ببره استرالیا
Iran (Islamic Republic of)
رحمت
۱۵:۴۳ ۳۰ مرداد ۱۴۰۲
اگر ببره