رئیس اداره بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت گفت: ۹۲ درصد از کسانی که واکسن تزریق کرده اند غیر ایرانی بودند و این موضوع با پیش‌بینی ما کاملا هماهنگ پیش می‌رود.

زهرایی رئیس اداره بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت, در مان و آموزش پزشکی گفت به ۴۲۶ هزار تبعه ایرانی و خارجی واکسن تزریق شده است.

به گفته رئیس اداره بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت, در مان و آموزش پزشکی , برخی دانشگاه‌های علوم پزشکی بالاتر از ۹۵ درصد گروه هدف خود را پوشش داده و مابقی دانشگاه‌ها هم قطعا تا پایان هفته آتی به این هدف خواهند رسید. 

زهرایی افزود: استان های تهران, البرز, خراسان رضوی, کرمان, هرمزگان و سیستان و بلوچستان که بیشترین جمعیت اتباع خارجی را داشتند به همان میزان آمار بالاتری نسبت به بقیه استان ها در انجام پویش سراسری واکسیناسیون اتباع خارجی کسب کردند.

رئیس اداره بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت, درمان و آموزش پزشکی همچنین گفت: مرحله اول کمپین واکسیناسیون در گروه سنی زیر ۱۵ سال با محوریت اتباع غیرایرانی است.

به گفته زهرایی, در این مرحله اتباع خارجی با مراجعه به مراکز و پایگاه‌های بهداشتی، خدمات واکسیناسیون قطره خوراکی واکسن فلج اطفال و واکسن دوگانه سرخک و سرخجه را دریافت می‌کنند.

به گفته رئیس اداره بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت, در مان و آموزش پزشکی, واکسیناسیون در جمهوری اسلامی ایران برای اتباع خارجی و شهروندان ایرانی به طور یکسان و رایگان انجام می شود و پایگاه های واکسیناسیون نیز به طور مشخص در همان محل زندگی اتباع خارجی تعیین شدند تا خانواده های اتباع خارجی که تاکنون به این پایگاه ها مراجعه نداشتند این پایگاه ها را بشناسند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار