اسکله‌های مسافری مرکز هرمزگان تعطیل است/ تردد شناورها در آب های کیش هم ممنوع شد

مدیر بندر شهید حقانی بندرعباس از ممنوعیت تردد شناور‌ها در مسیر دریایی بندرعباس به جزایر قشم و هرمز به دلیل شرایط نامساعد جوی خبر داد.

محمد احمدی زاده گفت: به دلیل وزش باد شدید تردد شناور‌های مسافری در مسیر دریایی بندرعباس به جزایر قشم و هرمز و بالعکس از عصر دیروز متوقف شده است.

احمدی زاده گفت: بنابر اعلام هواشناسی هرمزگان وزش باد‌های شدید شمال شرقی (نعشی) تا یکشنبه هفته آینده در مناطق دریایی استان ادامه خواهد داشت و سبب اختلال در تردد‌های دریایی می‌شود.

او گفت:با توجه به شرایط نامساعد جوی مسافران برای حفظ سلامتی خود از هر گونه تردد دریایی با شناور‌های غیرمجاز پرهیز کنند و برای اطلاع از وضعیت تردد‌های دریایی در مرکز استان با شماره ۳۱۱۱ تماس بگیرند.

استان هرمزگان از عصر دیروز تحت تاثیر فعالیت سامانه پرفشار سرد قرار گرفته است و در نیمه شرقی، شمالی، مرکزی و همچنین تنگه هرمز و دریای عمان شاهد وزش باد شدید، افت محسوس دما و مواج شدن دریا هستیم.

سرعت باد در برخی مناطق حدود ۵۰ کیلومتر بر ساعت است و هواشناسی هرمزگان درباره شرایط ناپایدار جوی و دریایی هشدار سطح نارنجی صادر کرده است.

مدیریت بحران هرمزگان هم به مردم توصیه کرده که طی این مدت از سفر‌های غیرضروری خودداری کنند و هشدار‌های هواشناسی را جدی بگیرند.

ممنوعیت تردد شناورها در آب های جزیره کیش

اداره بنادر و دریانوردی جزیره کیش اعلام کرد:با توجه به هشدار سطح نارنجی هواشناسی و پیش بینی ادامه وزش باد‌های شدید، امروز تردد شناور‌های مسافری، تفریحی و خودروبر در آب‌های این جزیره ممنوع است.

تعطیلی اسکله های گردشگری قشم

اداره بنادر و دریانوردی جزیره قشم هم اعلام کرد: به دلیل وزش باد شدید و مواج بودن دریا اسکله های گردشگری شیب دراز و کندالو امروز تعطیل است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.