دانستنی‌های رانندگی؛

از رانندگی در سراشیبی‌ها تا توقف خودرو در جاده هنگام شب

دانستن این مطلب برای رانندگان با تجربه و کم تجربه، رانندگان با سابقه و ماهر یا غیر ماهر می‌تواند مفید و آموزنده باشد.

دانستن نکات مهم و آموزشی در حین رانندگی با خودرو‌های سواری موضوعی بسیار مهم است و  این مطلب برای رانندگان با تجربه و کم تجربه رانندگان با سابقه و ماهر یا غیر ماهر می‌تواند مفید و آموزنده باشد.

هرروز راس ساعت ۱۶ عصر در حوزه حوادث و انتظامی (گروه اجتماعی)   می‌توانید این نکات کوتاه و مفید را بخوانید: 

۱:- گوش دادن به صدای عادی رادیو در هنگام رانندگی باعث می‌شود تا واکنش راننده در هنگام بحران، با تاخیر ۰.۸ ثانیه‌ای مواجه شود و این در حالی است که زمان رفلکس راننده به بحران‌ها در شرایط مطلوب، ۰.۷۵ ثانیه است.

۲: انتقام گیری، تلافی کردن و پاسخ مشابه به رفتار ناشایست رانندگان دیگر از عوامل موثر در بروز تصادفات است به طوریکه پژوهشگران دریافتند، ۶۷ درصد مرگ و میر‌های ناشی از تصادفات رانندگی و ۳۳ درصد جراحت‌های ناشی از این تصادفات، بر اثر پرخاشگری رانندگان است.

۳: حتماً متوجه شدید که در سراشیبی‌ها سرعت ماشین خود به خود بالا می‌رود و حتماً با این تابلوی راهنمایی هم برخورد کردید که نوشته “با دنده سنگین حرکت کنید”. توجه کنید که در سراشیبی حتماً با دنده حرکت کنید، شماره دنده و یا به عبارتی سبکی و سنگینی دنده بستگی به نوع ماشین و تجربه و تبحر شما در رانندگی دارد. اگر خودروی شما سنگین است یا بار زیادی دارد و یا شما راننده تازه کاری هستید بهتر است از دنده ۲ استفاده کنید و اگر خودروی شما یک خودروی سواری و سبک است و شما راننده مجربی هستید می‌توانید از دنده‌های ۳ یا ۴ استفاده کنید.

۴: هرگز در جاده‌ها و خصوصاً شب‌ها خودروی خود را خاموش نکنید بعضی از راننده‌ها به جهت استراحت و سرد شدن خودرو توقف و خودرو را برای لحظاتی خاموش می‌کنند، ولی تجربه نشان داده در بعضی از موارد خودرو دیگر روشن نشده و مسافرین در راه مانده‌اند؛ بنابراین اگر برای مدت کوتاهی توقف کرده‌اید حتی الامکان از خاموش کردن خودرویتان خودداری کنید مگر اینکه به خودروی خود اطمینان داشته باشید؛ و یا درجایی هستید که دسترسی به کمک دیگران مقدور است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار