وزیر نیرو در میبد:

یکی از استراتژی‌های دولت توسعه انرژی‌های تجدید پذیر است

با حضور محرابیان وزیر نیرو عملیات اجرای چندین طرح‌های آبی و برقی در شهرستان میبد آغاز شد.

محرابیان وزیر نیرو بدو ورود به شهرستان میبد از فاز اول تصفیه خانه فاضلاب شهری را با طول شبکه ۲۴۵ کیلومتر با ظرفیت ۱۴ هزار مترمکعب در شبانه روز با اعتباری بالغ بر ۲ هزار ۶۰۰ میلیارد ریال بهره برداری کرد.

همچنین با حضور وزیر نیرو، طرح آبرسانی و تامین آب شرب شهر میبد با ساخت مخزن ۱۰ هزار مترمکعبی و برق رسانی و تجهیز ۸ حلقه چاه با اجرای ۱۸ ونیم کیلومتر خط انتقال با ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال آغاز شد.

در این سفر پست برق ۲۰/۶۳ نارین مزرعه کلانتر افتتاح شد.

محرابیان گفت: امروز در شهرستان میبد از پست ۲۰/۶۳ مزرعه کلانتر یک پست با اهمیت بهره برداری شد و عملیات اجرایی پست ۲۳۰ شروع شد که انشاالله درطی ۲۴ ماه شاهد تکمیل و افتتاح باشیم که بخش صنعت و مصارف با دیماند بالا را می‌تواند تامین برق کند.

وزیر نیرو افزود: فاضلاب شهر میبد از مطالبات مردم بود که امروز فاز اول آن به بهره بردرای رسید و با استقبالی که مردم خواهند کرد اتصال تمام مشترکین به شبکه فاضلاب برقرار خواهد شد در ادامه بخش‌هایی ازشهر که شبکه کار نشده در مرحله بعد اجرای شبکه شروع خواهد شد.

او اظهارداشت: ازجمله طرح‌هایی که عملیات اجرایی آن امروز شروع شد پروژه تامین آب پایدار و با کیفیت میبد بود که امروز انتقال و عملیات لوله گذاری آن شروع شد و در این سفر با توجه به تنش‌های آبی در میبد قرار شد این طرح به صورت مرحله ایی بهره برداری شود و تابستانی که درپیش داریم بخشی به بهره برداری و سال بعد هم پروژه آبرسانی میبد تکمیل خواهد شد.

وزیر نیرو با اشاره به برنامه‌ها و استراتژی‌های دولت را توسعه انرژی‌های تجدید پذیر است گفت: انرژی‌های تجدید پذیر که بالاترین پتانسیل آن در حوزه خورشیدی در کشور ما وجود دارد؛ پروژ‌های خوبی درکشور شروع است که استان یزد هم در این زمینه پیشرو است.

محرابیان گفت: استان یزد هم پتانسیل تولید برق خیلی خوبی با توجه به وضعیت تابش خورشید دارد و هم سرمایه گذاران استان استقبال خوبی داشتند.

او افزود: در دو مرحله مناقصه سراسری که در کشور داشتیم، پروژه‌های خیلی خوبی در استان یزد در مناقصه سرمایه گذاران آن مشخص و عملیات اجرایی آن شروع شده است که انشاالله شاهد تحول در استان یزد در این زمینه باشیم.

محرابیان خاطرنشان کرد: ازموضوعات مهم دیگردر شهر میبد تامین روشنایی بود که مردم درخصوص تامین نور انتقاداتی داشتند که بنا بر این شد که کاری که شرکت توزیع برق درشهر میبد انجام خواهد داد؛ نور خیابان‌های شهر میبد تقویت شود.

دیدار با خانواده شهدان ملک و محمدحسن فلاح، ادای احترام به شهدای والا مقام در گلزار شهدای فیروز آباد و حضور بر سر مزار مرحوم آیت الله حاج شیخ محمد ابراهیم اعرافی امام جمعه فقید میبد و حجت الاسلام والمسلمین یحیی زاده نماینده فقید مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی از دیگر برنامه‌های وزیر نیرو درشهرستان میبد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.