استاندار سیستان و بلوچستان گفت: وحدت، انسجام و آگاهی مردم خوب و متدین استان در اتفاقات اخیر جای تقدیر دارد و این انسجام و همراهی، توان مسئولین را برای خدمت به مردم تقویت می کند.

محمد کرمی در شورای اداری شهرستان خاش در جمع علماء،معتمدین و مسئولین دستگاههای اجرایی استان اظهار کرد: انسجام، وحدت و برادری مردم خوب و متدین استان جای تقدیر دارد و این موضوع در اتفاقات اخیری که در استان رخ داد، نمایان بود که جا دارد از این همراهی و آگاهی مردم تشکر کنم و بی شک این انسجام، برادری و وحدت موجود در استان توان مسئولین را برای خدمت به مردم تقویت می کند.

کرمی بیان کرد: استان سیستان و بلوچستان ظرفیت‌های بسیار خوبی از جمله مرز، دریا، معدن، کشاورزی و دامداری دارد که باید برای شکوفایی استان از این ظرفیت‌ها استفاده کنیم و تلاش کنیم تا مردم از این موهبت ها برخوردار شوند.

وی گفت: استفاده از مرز باید به این گونه باشد که تولید محصولات مختلف و فرآوری آنها در خود استان انجام گیرد و با کمترین هزینه از مرزها صادر شود. این در حالی است که اکنون تنها محصولات استان های دیگر با طی کردن فاصله طولانی وارد استان و از مرز صادر می‌شود که برای تحقق این موضوع باید شهرکهای صنعتی فعال شوند و بهره‌وری و صنایع تبدیلی محصولات کشاورزی، معدنی و توسعه گلخانه ها ایجاد شود و از خام فروشی محصولات جلوگیری شود و در این صورت زنجیره اشتغال بسیار وسیعی ایجاد خواهد شد.

استاندار سیستان و بلوچستان تاکید کرد: با توجه به ویژگی های شهرستان خاش باید نهضت درختکاری در شهرستان خاش شکل بگیرد و با توجه به کمبود آب روشهای نوین آبیاری اجرا شود.

وی با تاکید بر اینکه نباید کسی مشکل مسکن داشته باشد، اظهار داشت: با توجه به ویژگی های این شهرستان باید شرایط در اختیار گذاشتن زمین به مردم فراهم شود و زمین برای ساخت مسکن ویلایی در اختیار مردم قرار گیرد تا علاوه بر بنیاد مسکن با استفاده از تسهیلات خود مردم بسازند و دولت نیز زیرساخت ها را برایشان فراهم کند.

کرمی عنوان کرد: توان مردمی بسیار عظیم است و باید از این ظرفیت مردم به خوبی استفاده شود چرا که دولت به تنهایی نمی‌تواند همه امور را انجام دهد و شهرداریها با استفاده از این توان مردمی می توانند چهره شهرها را متحول کنند و سرویس دهی و ارائه خدماتی که مورد نیاز است را به نحو مطلوب با استفاده از توان مردمی مهیا کنند.

نماینده عالی دولت در استان گفت: مسئولین باید به سراغ مردم بروند و مشکلات آنها را از نزدیک ببینند و پیگیری کنند و این جزو وظایف مسئولین است و بدین لحاظ ارزیابی خواهند شد.

وی در بخش دیگری بر ترویج فرهنگ کار و تلاش تاکید کرد و افزود: کار و تلاش در دین مبین اسلام عبادت است و علما در ترویج این امر نقش اساسی دارند و علاوه بر این در حوزه آموزش و پرورش نیز نقش علما و معتمدین مهم است و باید با برنامه ریزی و کار فرهنگی تلاش کنند تا نظام تربیتی آموزش و پرورش و خانواده یکسان باشد.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: اگر می خواهیم به نتیجه برسیم همیشه به خدا توکل و اتکا داشته باشیم و به کارمان اهمیت بدهیم چراکه اگر مسئولی برای کارش کم بگذارد، این کم کاری به مثابه همان دزدی و موضوع هلال و حرام است و باید پاسخگو باشیم.

وی بیان کرد: اگر به فکر ساخت کشور باشیم به یقین زندگی هایمان هم ساخته می شود و اگر به دنبال ساخت زندگیمان باشیم کشور ساخته نمی شود.

کرمی افزود: اگر تلاش کنیم، با همه این نعمت هایی که در این استان وجود دارد و عنایت خداوند، آینده درخشانی برای استان خواهد بود.

وی ادامه داد: همه ی اینها را باید از خداوند بخواهیم و خداوند به تلاش ما برکت می دهد و راه را برای ما باز می کند و باید در حوزه کاری مسئولیت به همین روش پیش برویم و مشکلات مردم را برطرف کنیم. به عنوان مثال شخصی که در حوزه مرغداری سرمایه‌گذاری کرده و دچار مشکل شده باید مشکل او را حل کنید چرا که سرمایه این فرد از بین می رود و خود فرد نیز دچار بی انگیزگی می شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار