انهدام ۵ پهپاد اوکراینی به وسیله سامانه‌های پدافندی روسیه

وزارت دفاع روسیه گزارش داد که بیش از ۲۰۰ سرباز اوکراینی در مناطق اصلی کشته شدند و سامانه‌های پدافند هوایی ۵ پهپاد اوکراینی را منهدم کردند.

خبرگزاری ریانووستی روسیه مهمترین تحولات درگیری‌های روسیه واوکراین را در روز ۱۲ ژانویه منتشر کرده است.

طبق گزارش ریانووستی، وزارت دفاع روسیه گزارش داد که بیش از ۲۰۰ سرباز اوکراینی در مناطق اصلی کشته شدند. وزارت دفاع روسیه همچنین اعلام کرد که سربازان روسی ۵ DRG اوکراین را در منطقه خارکف منهدم کردند.

وزارت دفاع روسیه همچنین گزارش داد، سامانه‌های پدافند هوایی روسیه ۵ پهپاد اوکراینی را در یک روز منهدم کردند و همچنین ۳ موشک HIMARS (هیمارس) و Alder MLRS را رهگیری کردند.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ ریاست‌جمهوری روسیه (کرملین) با اظهار نظر در مورد آزادی سولیدار گفت که تلاش ارتش روسیه «اقدامات قهرمانانه است، اما زمان توقف و مالیدن دستان خود نیست، کار اصلی در پیش است.»

به گفته پسکوف، کرملین وضعیت اطراف نیروگاه زاپروژیا (ZNPP) را نگران کننده ارزیابی می‌کند، اوکراین همچنان امکان بمباران نیروگاه را ممکن می‌داند.

«تاتیانا موسکالکوا» کمیسر حقوق بشر روسیه اظهار داشت که در نشست آنکارا درباره ایده ایجاد کریدور انسان دوستانه برای مجروحان در اوکراین با بازرس اوکراین صحبت نکرده است.

«دیمیتری پولیانسکی» معاون اول نماینده فدراسیون روسیه در سازمان ملل از برگزاری نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره اوکراین در ۱۷ ژانویه به ابتکار مسکو خبر داد.

نشریه پولیتیکو گزارش داد که موضع «اولاف شولتس» صدراعظم آلمان در مورد تأمین تانک‌های لئوپارد به اوکراین به شدت به بایدن وابسته است.

سفیر ایران در رم گزارش‌ها مبنی بر تلفات پهپاد‌های ساخت ایران در اوکراین را تکذیب کرد که بنا به ادعای رسانه‌ها، روسیه به طور فعال از آن‌ها استفاده می‌کند.

آلمان به اوکراین قول داد ۴۰ خودروی جنگی «ماردر» در ۳ ماهه اول سال ۲۰۲۳ تأمین کند. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار