بیشتر بستری‌های جدید مبتلا به کرونا در مشهد واکسن نزده‌اند

جانشین معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: هم‌اکنون بستری‌های جدید مبتلا به کرونا در مناطق زیر پوشش این دانشگاه در استان خراسان رضوی، بیشتر افراد واکسن نزده هستند.

دکتر ایوب توکلیان افزود: دیگر مبتلایان به کرونا به طور معمول کسانی هستند که ۶ ماه از دریافت آخرین دُز واکسن شان گذشته و برای دریافت دُز یادآور اقدام نکرده‌اند.

وی بیان کرد: هم اکنون چهار واکسن "برکت، نورا، اسپایکوژن و سینوفارم" در مراکز واکسیناسیون کرونای زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای مقابله با این بیماری به گروه‌های هدف تزریق می‌شود.

توکلیان تاکید کرد: از مردم درخواست می کنیم یکی از این واکسن‌های مورد تایید را دریافت کنند و منتظر نوع خاصی از واکسن‌های کرونا نمانند و دسترس‌ترین واکسن را به عنوان بهترین واکسن بدانند.

جانشین معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: توصیه ما به تمامی افراد بالای ۱۸ سال به‌خصوص گروه‌های پرخطر جامعه نظیر سالمندان، مادران باردار، بیماران خاص و صعب‌العلاج، پیوندی‌ها، دیابتی‌ها، سرطانی‌ها، افراد دارای بیماریهای زمینه ای و ضعف در سیستم ایمنی بدن این است که هر چه سریعتر نسبت به دریافت دُز یادآور واکسن کرونا اقدام کنند.

وی با اشاره به روند افزایشی بیماران سرپایی و بستری مبتلا به کرونا گفت: با توجه به افزایش چشمگیر مبتلایان به کرونایی در بیشتر کشورهای جهان مشاهده این وضعیت در کشور ما با توجه به کاهش میزان رعایت نکات بهداشتی و عدم واکسیناسیون کافی دور از ذهن نیست.

دکتر توکلیان اظهار داشت: آمارهای ما در سطح بیماران سرپایی و بستری کرونایی در کل استان و سطح شهر مشهد افزایشی بوده و در حقیقت زنگ خطر موج هشتم بحران کرونا به صدا در آمده است.

وی افزود: هم اینک تمامی بیمارستان‌های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای مقابله با موج هشتم بحران کرونا در آمادگی کامل قرار دارند.

جانشین معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: همه ما می‌توانیم با رعایت تمامی نکات بهداشتی به‌خصوص استفاده از ماسک نقشی کلیدی در سلامت جامعه و عدم افزایش آمارهای کرونایی در بیمارستان‌ها ایفا نماییم و در کنار رعایت این نکات بسیار مهم به دریافت به‌موقع دُز یادآور واکسن کرونا هم توجه داشته باشیم.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۶ شهرستان خراسان رضوی، ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۷ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی نیشابور و تربت‌جام است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار