سرپرست اداره بهزیستی سیرجان گفت: طی ۲ ماهه گذشته، بیش از ۱۰۰ مورد تماس مردمی با خط ۱۲۳ اورژانس اجتماعی صورت گرفته است.

بردستانی گفت: در ۲ ماهه گذشته بیش از ۱۰۰ مورد تماس مردمی با خط ۱۲۳  اورژانس اجتماعی در سطح شهر سیرجان انجام شده است.

او با اشاره به گسترش روز افزون پدیده کودکان کار و خیابانی، افزود: همکاری و تعامل نهاد‌های دولتی و غیردولتی، مشارکت مردم و جدیت مراجع قانونی و انتظامی ۳ ضلع مهم در کنترل این آسیب به شمار می‌رود.

سرپرست اداره بهزیستی سیرجان با اشاره به اینکه کودکان کار و خیابانی، بین ۱۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان در روز وجه نقد دریافت می‌کنند، بیان کرد: اکثریت این کودکان و نوجوانان از اتباع بیگانه هستند و طبق بررسی‌های انجام شده به طور میانگین ۳ تا ۴ نفر از اعضای خانواده‌های اتباع در خیابان‌های سطح شهر مشغول تکدی گری هستند.

او  از شناسایی و معرفی افراد سازمان یافته به مراجع قانونی خبر داد و تصریح کرد: در کنار نیاز مالی، سود جویی و وسوسه کسب درآمد با قربانی کردن کودکان به گسترش این آسیب در سطح شهر دامن می‌زند.

بردستانی از محدودیت‌های مداخله در ساماندهی کودکان کار و خیابانی گفت و افزود: دادن وجه نقد به کودکان از سوی بعضی از افراد، قرار گرفتن کودکان در محل‌های شلوغ و با ترافیک بالا و در نتیجه محدود شدن امکان مداخله، وساطت بعضی افراد نا آگاه در هنگام مداخله، کمبود امکانات اورژانس اجتماعی و سایر نهاد‌های متولی از جمله محدودیت‌های ساماندهی کودکان کار و خیابانی است.

او ابراز امیدواری کرد با همکاری و مشارکت روز افزون بخش‌های پیش گفته شده، شاهد کنترل هر چه بیشتر این آسیب‌ها  در سطح شهر و رضایت عمومی باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار