امام جمعه کرمانشاه با اشاره به فرا رسیدن روز زن و مادر، گفت : حضرت زهرا (س) بهترین الگوی زن مسلمان برای زنان و دختران است.

آیت الله مصطفی علما امام جمعه کرمانشاه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته که در مسجد جامع شهر کرمانشاه برگزار شد با تبریک ولادت حضرت زهرا (س)، گفت : حضرت زهرا (س) مادر تمام ائمه هستند و امام حسن مجتبی (ع) می‌فرمایند تمام وجود ایشان ذکر و اطاعت خداوند بود و توجه حضرت صدیقه (س) در تمام امور و عبادات رضایت خدا بوده است.

وی با اشاره به اینکه حضرت زهرا (س) نسبت به جهاد تبیین اقدام کردند، افزود: رهبر معظم انقلاب در دیدار خود با مردم نسبت به جهاد تبیین تذکر و تاکید کردند و حفظ انقلاب و بیان دستاورد‌های آن را وظیفه همه ما دانستند و امام خمینی (ره) حفظ نظام اسلامی را واجبات اعلام کردند.

امام جمعه کرمانشاه تصریح کرد: حضرت زهرا (س) و حضرت زینب (س) اگر در زمان خود نسبت به جهاد تبیین و آگاهی بخشی به جامعه اقدام نمی‌کردند امروز اثری از اسلام نبود و نمی‌توانستیم امروز از اسلام سخن بگوییم.

آیت الله علما ادامه داد: امروز قدرت ایران به گونه‌ای است که آمریکا و انگلیس و سایرین از انقلاب اسلامی هراس دارند اگرچه منکر وجود مشکلات اقتصادی و معیشتی در کشور نیستیم، اما مبانی انقلاب اسلامی در جهان نفوذ کرده و هراس دشمنان به همین دلیل است.

وی بیان کرد: ۲۶ دی امضای قرارداد کمپ دیوید بین اسرائیل و مصر است و هرکجا قرارداد این چنینی امضا می‌شود نشان دهنده رضایت استکبار از آن و تأمین منافع آنان است.

امام جمعه کرمانشاه با اشاره به توهین به ساحت مرجعیت و ولایت در نشریه فرانسوی، خاطر نشان کرد: این نشریه فرانسوی به مرجعیت توهین کردند و در اقداماتی مشابه به قرآن توهین کردند و امثال سلمان رشدی را پرورش می‌دهند و باید با چنین اقدامی به صورت قاطع و محکم برخورد کرد.

وی اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب در دیدار مردمی خود فرمودند دشمن قصد دارد ایام الله را از بین ببرند و تشییع باشکوه پیکر شهید سلیمانی از ایام الله است و باید همگان باید در راستای حفظ ارزش‌ها تلاش کنیم.

آیت الله علما گفت: در اسنادی که منتشر شده کارتر رئیس جمهور وقت آمریکا نسبت به سرنگونی انقلاب اسلامی دستور داده بود و با تبلیغات سعی کرد چنین افکاری را حاکم کند و در اغتشاشات اخیر نیز فضای مجازی در ایجاد ناامنی تأثیر بسزایی داشت و باید نسبت به ساماندهی و قانون مندی این فضا اقدام کنیم.

وی اضافه کرد: جوانان، نوجوانان و دانشجویان باید نسبت به وقایع امروز آگاه شوند، زیرا دشمن تبلیغات خود را برای تأثیرگذاری انجام می‌دهد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.