روسیه: مجموعه واگنر نقشی مهم در آزادسازی شهر سولدار داشت

وزارت دفاع روسیه از نقش مجموعه واگنر در تصرف شهر واگنر قدردانی کرد.

وزارت دفاع روسیه از آنچه که نقش قهرمانانه عناصر مجموعه واگنر در آزادی سازی شهر سولدار در دونتسک خواند، تشکر کرد.

به نقل از راشاتودی، وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای تاکید کرد، مجموعه واگنر در یورش به تاسیسات نیرو‌های اوکراینی در سولدار که در چارچوب برنامه تاکتیکی مستحکمی اجرا شد و به محاصره شهر از شمال و جنوب و قطع ارتباط نازی‌ها از مناطق درگیری منجر شد تا هرگونه حرکت از آنان سلب شود، شجاعت قابل توجهی نشان داد.

این وزارتخانه افزود، نیرو‌های روسی سلطه خود بر سولدار را تثبیت کردند و در پی پاکسازی اطراف شهر از نیرو‌های اوکراینی هستند.

شهر سولدار موقعیت جغرافیایی بسیار قابل توجهی دارد، این شهر از شهر آرتیومووسک ده کیلومتر فاصله دارد و آزادسازی آن شرایط را برای تسلط بر محور‌های کراماتورسک و اسلاویانسک فراهم می‌سازد تا آزادسازی اراضی جمهوری دونتسک کامل شود.

این شهر به دلیل دارا بودن خطوط آهن و جاده‌های مواصلاتی از مراکز قابل استفاده در امداد رسانی و پشتیبانی نیرو‌های میدانی است و نیرو‌های روسی را قادر می‌سازد تا بتوانند کمکرسانی به نیرو‌های اوکراین را متوقف سازند.

این شهر به دلیل ارتفاعاتی که دارد موجب می‌شود تا نیرو‌های روسی بتوانند مراکز تمرکز و تجمع نیرو‌های اوکراینی را بهتر تحت نظر داشته باشند و در مقابل نیرو‌های اوکراینی مجبور خواهند شد به مناطق دوردست‌تر عقب نشینی کنند.

برچسب ها: روسیه ، جنگ اوکراین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار