معاون فرماندار تربت حیدریه گفت: بر اساس اختیارات حاصل از مصوبه کارگروه مدیریت بحران گاز تمام مشترکان این شهرستان به جز مراکز درمانی و خانگی قطع شد.

 سیدعلی موسوی معاون فرماندار تربت حیدریه گفت: این اقدام با هدف جلوگیری از قطع گاز خانگی تربت حیدریه انجام شده است و آن دسته از بخش‌هایی که ادامه فعالیت کاری آن‌ها ضروریست؛ می‌توانند با استفاده از سوخت جایگزین فعال باشند.

او با بیان اینکه نانوایی‌های تربت حیدریه و صنوف حیاتی می‌توانند با استفاده از سوخت جایگزین به فعالیت خود ادامه دهند، افزود: تا زمان استقرار سامانه پرفشار جوی کنونی در خراسان رضوی و استمرار یخبندان، این وضعیت تداوم دارد که احتمالا تا پایان هفته آینده به طول می‌انجامد.

معاون فرماندار تربت حیدریه ادامه داد: اکنون جغرافیای خراسان رضوی بیشترین کمینه دمایی ایران را از آن خود دارد که به یخبندان شدید و افت کم سابقه فشار گاز منجر شده است لذا امیدواریم بتوان با حفظ وضعیت موجود از قطع گاز خانه‌های مردم جلوگیری کرد.

احمد کارگزار رییس اتحادیه نانوایان تربت‌حیدریه گفت: از مجموعه ۱۵۰ نانوایی شهری این شهرستان ۲۰ واحد به سوخت دوگانه سوز مجهز هستند لذا محدودیت ایجاد شده مشکلاتی را برای شهروندان ایجاد خواهد کرد بنابراین انتظار می‌رود ۷۰ نانوایی به صورت نوبتی با استفاده از گاز شهری فعال بمانند.

سیدالحسینی رییس اداره غله و خدمات بازرگانی تربت‌حیدریه كفت: در هماهنگی با اتاق اصناف شهرستان مقرر شد فعالیت نانوایی‌ها در شیفت شب کوتاه شود تا بتوان تعداد واحد‌های فعال را افزایش داد.

امیر فرزانه رییس شرکت گاز تربت حیدریه گفت: گاز تمامی صنایع بزرگ و متوسط در سطح شهرستان‌های تربت حیدریه، زاوه، مه ولات و رشتخوار قطع شده است، ولی اغلب آن‌ها با استفاده از سوخت جایگزین فعال هستند.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.