بر اساس برخی گزارش‌های منتشر شده، شبکه اجتماعی توئیتر قصد دارد برای درآمدزایی، نام‌های کاربری را به حراج بگذارد.

نام کاربری، کلمات، اعداد یا مجموعه ای از کاراکترها است که هر حساب کاربری در پلتفرم با آن‌ها شناسایی می شود.
 
به گفته برخی منابع آگاه توئیتر قصد داشته است به منظور درآمدزایی بیشتر، نام‌های کاربری موجود در پلتفرم خود را بفروشد. این در حالی است که ایلان ماسک سعی دارد کسب‌وکار شرکت را احیا کند.

به ادعای منابع آگاه، کارمندان توئیتر حداقل از ماه دسامبر ۲۰۲۲ درباره فروش نام های کاربری گفت‌ وگوهایی انجام داده اند. مهندسان این شرکت درباره راه اندازی حراج های آنلاینی بحث می کردند که افراد در آن‌ها می توانند برای خرید نام کاربری قیمت پیشنهاد دهند.

هنوز مشخص نیست این پروژه اجرا شود و یا این که طرح مذکور برای نام کاربری تمام کاربران یا عده ای خاص اجرا می شود یا نه اما ماسک ماه گذشته اعلام کرد تصمیم دارد حساب های کاربری غیرفعال در توئیتر را حذف و ۱.۵ میلیارد نام کاربری را آزاد کند.

البته ممکن است فقط برخی نام های کاربری (مانند افراد بسیار مشهور، برندها و اسامی محبوب) ارزش داشته باشند.

این شبکه اجتماعی از زمانی که ماسک آن را خرید دچار بحران شده است. با توجه به قیمت بالایی که ماسک برای خرید پلتفرم (۴۴ میلیارد دلار) پرداخته، اکنون تحت فشار است تا از توئیتر درآمدزایی کند.

ماسک از زمان خرید شرکت تاکنون هزینه های توئیتر را کاهش و دستور اخراج کارمندان را داده است. از سوی دیگر او در تلاش است تا با شیوه‌های مختلف از توئیتر درآمد زایی کند و برای این منظور طرح حق عضویت را اصلاح و ارائه کرد تا کاربران برای دریافت برچسب احراز هویت هزینه پرداخت کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.