مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر اعلام کرد:

تکمیل سد دالکی نیازمند ۱۶۰۰ میلیارد تومان

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر پیشرفت فیزیکی سد دالکی را ۴۲ درصد دانست و گفت: برای تکمیل این سد به هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

علی محمدی با اشاره به آغاز ساخت ۵ سد دالکی، دشت پلنگ، باغان، خاییز، باهوش و تنگ‌ارم خاطر نشان کرد: سد دالکی با حجم مخزن ۶۹۵ میلیون مترمکعب حجم آب تنظیمی آن ۵۱۰ میلیون مترمکعب است.

او سد دالکی را خاکی با هسته آسفالت در منطقه دشتستان اعلام کرد و افزود: میزان سرمایه‌گذاری سد دالکی یک‌هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان است که تاکنون ۳۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر اعتبار مورد نیاز سد دالکی در شرایط کنونی را یک‌هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان دانست و اضافه کرد: بخشی از اعتبارات سد دالکی از محل فاینانس داخلی در نظر گرفته شده است.

محمدی با بیان اینکه پیشرفت سد دالکی ۴۲ درصد است افزود: در دور اول سفر رئیس جمهور به بوشهر ۳۶۰ میلیارد تومان برای این سد مصوب شد که در مدت سه سال تخصیص می‌یابد.

او تخصیص سالانه ۱۲۰ میلیارد تومان برای تزریق در سد دالکی از مصوبات سفر رئیس جمهور را یادآور شد و گفت: سال گذشته ۸۰ میلیارد تومان و امسال ۷۰ میلیارد تومان برای سد دالکی تخصیص یافته است و بخشی دیگر هم از محل تهاتر نفت پرداخت می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر ادامه داد: اگر پیشنهادات تهاتر نفت و ماده ۵۶ محقق شود نگرانی تأمین اعتبار سد دالکی برطرف می‌شود.

محمدی بیان کرد: با تزریق به موقع اعتبار پیش‌بینی می‌شود سد دالکی اواخر سال ۱۴۰۲ تا اوایل سال ۱۴۰۳ تکمیل و افتتاح شود.

او افزود: برای رسیدن سد دالکی به مرحله آبگیری به ۸۳۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.