مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس استان بوشهر از ساخت بیش از ۸۲۰ کلاس درس در مدت ۹ سال از سوی خیران خبر داد.

ابراهیم احمدی مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس استان بوشهر در نشست خبری با اصحاب رسانه با اعلام اینکه از سال ۱۳۹۲ تا کنون خیرین مدرسه ساز در قالب ۲۰۴ طرح ۸۲۰ کلاس درس را با مساحت بیش از ۱۲۰ هزار مترمربع ساخته‌اند، گفت: در این ۹ سال خیرین مدرسه ساز بیش از ۲۶۶ میلیارد تومان برای ساخت این تعداد کلاس درس هزینه کردند.
 
وی با بیان اینکه در دهه فجر امسال عملیات اجرایی ۱۵ طرح آغاز شده و ۱۰ طرح نیز به بهره‌برداری خواهد رسید، افزود: ۵۴ درصد طرح‌های افتتاح شده امسال با کمک خیرین ساخته شده‌اند.
 
مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس استان با بیان اینکه در ابتدای سال با بررسی طرح‌هایی که از سال گذشته بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند ۳۴ طرح از آن‌ها شامل مدرسه، سالن ورزشی و استخر در اولویت ساخت و تکمیل قرار گرفته بود، گفت: تلاش کردیم تا ۱۴۷ کلاس درس را با اعتبار ۱۸۴ میلیارد تومان به بهره‌برداری برسانیم.
 
وی اضافه کرد: در حوزه تجهیزاتی هم در قالب سه کاروان برای اولین بار در استان توزیع تجهیزات در مدارس در سه مرحله با اعتبار ۸۰ میلیارد تومان انجام شده است.
 
احمدی با اعلام اینکه در زمان حاضر هزار و ۷۰۰ کلاس درس فرسوده در استان بوشهر وجود دارد، گفت: ۲۰ درصد از این کلاس درس‌ها ناایمن است که هیچ دانش‌آموزی در آن‌ها تحصیل نمی‌کند.
 
وی به وجود سه نقطه بحرانی از نظر مدارس فرسوده در استان اشاره کرد و ادامه داد: شهر بوشهر، بخش مرکزی تنگستان و مناطق سعدآباد و ارم و بوشکان در دشتستان جزء مناطق بحرانی از نظر مدارس فرسوده در استان است.
 
مدیر کل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس استان بوشهر با بیان اینکه بر اساس طرح آمایش سرزمینی کلاس اولی‌های پنج ساله آینده استان را مشخص کردیم، گفت: در تلاشیم تا با یک برنامه‌ریزی کامل و جهادی بتوانیم در ۵ سال آینده از نظر فضای فیزیک کلاسی وضعیت مطلوبی  را در استان تجربه کنیم.
 
وی به وجود هشت مدرسه کانکسی در استان بوشهر اشاره کرد و گفت: پیمانکار ساخت این مدارس مشخص شده و تلاش می‌کنیم تا مهرماه سال آینده هیچ مدرسه کانکسی در استان وجود نداشته باشد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.