محمد جولانژاد مدیر کل راهداری و حمل و نقل جادهای خوزستان گفت:: محور ایذه - اصفهان یکی از محورهایی است که به واسطه اهمیت ارتباطی و ترانزیتی میان خوزستان و چهار استان مجاور، مورد توجه ویژه اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای خوزستان قرار دارد.
او میگوید: از پارسال تاکنون در محدوده سه راهی غیزانیه به سمت هفتکل و باغملک سه پروژه لکه گیری و روکش آسفالت اجرا و به بهره برداری رسیده و در ۲ مقطع آن عملیات درحال انجام است.
به گفته مدیر کل راهداری و حمل و نقل جادهای خوزستان، بهسازی ۱۰ کیلومتر از محور هفتکل-باغملک به سمت ایذه نیز در دستور کار این دستگاه اجرایی قرار دارد.
آقای جولانژاد گفت: با هدف رفاه حال کاربران جادهای، عملیات روکش آسفالت مقطع ورودی و کمربندی ایذه به طول پنج کیلومتر نیز طی پارسال اجرا شد.
او ضمن تاکید بر اهمیت محور ایذه - دزپارت ادامه داد: این محور به دلیل ترافیک بالا و سنگین و عدم بهسازی مناسب در سالهای گذشته دچار خرابی شده و در مقاطعی از این محور رویه جاده کاملا از بین رفته که باعث نارضایتی رانندگان و کاربران جادهای شده بود که با پیگیری بزرگترین طرح روکش آسفالت خوزستان به طول ۲۷ کیلومتر " از مجموع ۵۰ کیلومتر کل مسیر" اجرا شد.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جادهای خوزستان افزود: عملیات احداث باند افزایشی سبقت به طول ۴.۵ کیلومتر با هدف رفع نقاط حادثه خیز، تسهیل ترافیک و کاهش گرههای ترافیکی مهر ماه امسال در محور ایذه - دزپارت به اتمام رسید و اجرای ۲ کیلومتر دیگر در دستور کار است که پیش بینی میشود تا پایان امسال به بهره برداری برسد. این امر سهم بسیاری در تامین ایمنی سفر، رضایتمندی کاربران جادهای و افزایش کیفیت تردد خواهد داشت.
آقای جولانژاد با بیان اینکه تعریض و توسعه زیرساختهای جادهای اساسا وظیفه ذاتی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور است، گفت: شرکت یاد شده طرح بزرگ ایجاد باند دوم این مسیر را در دستور کار دارد و فازهای مختلف و تونلهای آن در حال اجرا میباشد که با تکمیل و بهره برداری از آن شاهد ارتقای قابل توجه ایمنی سفر، تسهیل تردد در این محور خواهیم بود.
خوزستان دارای ۱۸ هزارو ۵۵۸ کیلومتر راه است که ۱۲ هزار و ۴۲۲ کیلومتر آن راه روستایی است.