مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد خبر داد؛

امدادرسانی به بیش از ۱۹۰ نفر و اسکان اضطراری ۵۶ گرفتار در برف و کولاک

حرازی زاده یزدی گفت: تیم‌های امدادی و عملیاتی هلال احمر یزد در قالب ۳۲ تیم به بیش از ۱۹۰ نفر گرفتار در برف، یخبندان و سرمای شدید هوا کمک کردند.

محسن حرازی زاده یزدی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد گفت: ۲۲۰ امدادگر هلال احمر آماده امدادرسانی به مردم گرفتار از برف و سرما در مناطق روستایی و جاده‌های استان یزد هستند و عملیات‌های متعددی در شهرستان‌های تفت، اردکان، مهریز، بهاباد، بافق و ابرکوه صورت گرفته است.

او افزود: تعداد عملیات‌ها در شهرستان‌های ذکر شده بیشتر از بقیه استان یزد است، اما اکثر مناطق استان دچار سرمای هوا و حوادث جوی هستند.

حرازی زاده گفت: تا امروز ۵۶ نفر اسکان اضطراری داده شدند و همچنین ۱۰۰ نفر به نقاط امن و ۱ نفر توسط آمبولانس هلال احمر به مراکز درمانی منتقل شده اند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد همچنین از رهاسازی بیش از ۶۰ خودرو و تخلیه آب از ۱۳ منزل و آموزشگاه خبر داد و گفت: همچنین ۴ مورد رهاسازی از خودرو توسط تیم‌های امدادی بوسیله ست نجات صورت گرفته است.

حرازی زاده، از آمادگی کامل هلال احمر برای نجات افرادی که جانشان در اثر سرما یا گیرافتادن در برف، کولاک و یخبندان به خطر افتاده باشد، خبر داد و تاکید کرد: از هموطنان عزیز تقاضا می‌شود در صورت امکان از مسافرت پرهیز کنند و به خصوص به سمت مناطق کوهستانی یا صعب‌العبور حرکت نکنند و در صورت بروز حادثه با شماره امداد و نجات هلال احمر ۱۱۲ تماس بگیرند.

مراکز کنترل و هماهنگی عملیات اضطراری هلال‌احمر به‌صورت ۲۴ ساعته فعال و در حال رصد و امدادرسانی به مردم حادثه‌دیده هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.